Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Terasser i grönsakslandet, Hjälp! Hur gör jag
          cina
          Inlägg 17-02-2003, 13:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 636

Har så smått börjat planera trädgårdslandet, men jag har ett problem, eller det är väl snarare en möjlighet. Mitt grönsaksland som är ungefär 3x8 m sluttar. Perfekt när det är soligt, men mindre bra när det regnar kraftigt. Allt ”rinner” nedåt. Prövade förra året att göra gångar av sten, men det blev inte tillräckligt bra. I år har jag tänkt göra terasser, men till frågan vad använder jag för material. Kan väl inte använda mig av imprengnerat trä i grönsakslandet och vanligt trä kommer väl att ruttna snabbt. Det blir en nivåskillnad på nästan 20 cm mellan varje del i landet. Någon som kan hjälpa mig.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          cina
          Inlägg 18-02-2003, 08:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 636

Hej Ingrid. Tack för ditt inlägg. Jättekul med bilder också, alltid svårt att föreställa sig annars. Det kanske är så att jag ska använda imprengnerat trä. Fast lite konstigt känns det ju. Men vem vet kanske någon annan som har en bra idé.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 18:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon