CITAT (*Stintan* @ 23-04-2011, 07:37)

Varför alla dessa nedlåtande svar till Anma? En av många människor som engagerar sig och kämpar så hårt för de svaga och sjuka som fallit/faller mellan stolarna på grund av det system alliansen skapat. Jag blir uppriktigt både ledsen och arg när jag läser dina inlägg och borde därför inte svara dig men det är svårt låta bli.
Stintan, sen när blev det nedlåtande att ha en annan åsikt, att säga emot. Nog är det en lite märklig kultur som utvecklats här på forat i och med att de ledande (med det menar jag ett gäng av de fem till tio flitigaste skribenterna som alltid har samma åsikt oberoende om vad det gäller)tycks ha två uppsättningar normer eller två olika regelverk , ett för dem som håller med och står för åsikter lika den egna och en helt annat för det fåtal av oss som faktiskt står för något annat. Märkligt, intressant och lite komiskt är det faktiskt.
När det gäller Anma kan man naturligtvis beundra hennes patos men önska lite mera nyanser. Att slå vilt utan att komma men någon som helst konstruktiv lösning brukar sällan löna sig, inte heller att bita den hand som föder en brukar vara särskilt framgångsrikt. Att ställa t.ex. jobbskatteavdragen (i ett land med världens högsta skattetryck) mot sjukersättningar är inte bara oerhört dumt, det lär skada den egna saken mer än det skadar den man kämpar mot.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 25-04-2011, 21:07)

Njuter du av att vara så hånfull ideligen?
Måste igen fråga, var i ligger det hånfulla i att ifrågasätta? Du är ju själv en person som ifrågasätter både ett och annat. För inte är det väl så att det avgörande är vem som ifrågasätter eller vilken politisk färg ifrågasätteren har?
Gita.
Redigerat av Gita: 25-04-2011, 20:15