Tack alla för era svar, tips och synpunkter. Nu har jag bestämt mig. det kommer inte att bli någon rabatt under mina björkar i år och förmodligen inte senare heller. Just där mina björkar står är marken fruktansvärt stenigt och då menar jag stenar som stora som mindre berg... Så att gräva här lär bli rätt hopplöst.
Att göra en "Djupbädd" (Hette det så) uppe på marken kommer bara se konstigt ut så Nej, jag får tänka om igen. Dessutom känner jag att jag inte har tid med det riktigt... Drömma kan man ju alltid...
Så min ursprungsrabatt får ligga kvar vid husknuten i alla fall ett år till tills jag kommer på något bättre...
Fast å andra sidan vet man aldrig med mig... När Vi flyttade till gården för 1,5 år sedan så sa jag INGA RABATTER! JAG HAR INTE TID!!!
Och nu... Under påskhelgen anlades 2 nya rabatter, en gräsrabatt och en skuggrabatt. Dess för innan bygdes evv växthus på 14 kvadrat och 4 odlingsbäddar på 1,5x1,5m. Min örtagård måste snart utökas från 3 kvm till upp mot det dubbla (Jag får inte plats längre!) Och inte nog med detta, Vi byggde även ett par isolerade "Krukor" 2st på 0,6x0,6m 1st på 0,6x2,6m och en på 0,6x7,5m.
Nätta och behändiga krukor att flytta på...

Och inte nog med detta, sambon dödar mig snart då jag ahr hela tvättstugan och hans spelrum fullt med frösådder och övervintringar...
Men men vad hände med min strikta uppfattning att Vi ska bara ha lite krukor!
Jag känner att någonstans fallerade min beslutsamhet... Tja, det får väl helt enkelt bli till att sova några timmar mindre framöver och sköta trädgården med pannlampa... För det är ju så roligt!!!