Vi har också sagt att det är onödigt att ta ner trädet. det är bättre att vi tar det som är dött och inte tar bort något annat. Så får det stå där tills bara stammen är kvar.
Vi har ett litet körsbärsträd som blommade i år. vet dock inte om det är något som frösått sig eller planterat. Hörde att bären inte är så goda om det inte är planterat . ?
Har nämligen en jättestubbe i trädgården efter ett körsbärsträd som blivit nedsågat. Synd jag aldrig fick se det trädet.
Tanken är att de nya träden (tre - fyra stycken) ska någonstans runt det gamla Och att gräsmattan ska grävas bort. Det är dock MYCKET gräsmatta.
Trädgården är dränerad vet vi eftersom vi råkade stöta på ett rör när vi grävde i veckan men leran håller ju vattnet bra. alla grannarnas träd ser ut att ha det bra så jag tror att det är konstigt om just min trädgård är dålig för träd.
Men och andra sidan så om man ser till min rhododendron så såg den ut så här när vi flyttade hit

och såhär två år efter att vi grävt bort gräsmattan

inte förens nu har jag sett hur stor ginsten har växt sig sedan vi flyttade hit. Tur att man fotograferar alls.