Att ha råd att resa handlar ju oftast om att prioritera, när jag hade småbarn fick jag oftast prioritera dom, visst hade jag även då råd att resa men inte så ofta och oftast inte så långt. Men vi har aldrig haft lika fin bil som grannen, systemet får inte se oss ens en gång om året och tipstjänst skulle få lägga ner om alla vore som oss. Det var några exempel, menar därmed inte att ni alla som inte reser super och spelar upp era pengar men jag menar att man väljer själv vad men vill lägga sina pengar på. Nu för tiden är mina barn självförsörjande, jag jobbar hela sommaren när dom flesta andra är lediga, arbetsveckor på 50 timmar eller mera, ofta 5 kvällar i veckan. När nu säsongen är över och jag får lite fritid unnar jag mej i alldra högsta grad att få resa iväg och göra något som jag tycker är roligt. Utan att ha dåligt samvete för dom som inte vill eller inte kan resa utav något skäl. Tyckte tanken var kul, har vi tillsammas varit i hela världen, synd att kartan är lite svår att handskas med. Hade varit kul om vi kunnat fylla i den allteftersom och tillsist se vad som blev kvar.
|