CITAT (smuleborg @ 08-05-2011, 22:04)

Ja, som sagt i kombination med andra överlevare. Höstrudbeckia, toppklocka, studentnejlika, blå-/vitklocka, ("vanlig") akleja och allt vad det nu är. Riddarsporre kan klara konkurrensen. Gamla torparväxter. Och tillsammans kan de hålla varandra på plats! Håller med Överbölingen om klippt yta runt omkring.
Tack för tips. Det mest du nämner har jag reda i trädgården, så jag kan ju ta därifrån.
Nu planterade jag ner rötter av praktlysingen i helgen samt några plantor bergklint kantat av lite lammöron så får vi se hur det blir.
Finns ju annat också att ta av, har såpnejlikor till förbannelse, de är vackra om de står men all för ofta så knäcks de av något hällregn precis när de är på väg att slå ut.
Japanska lyktor har jag också som ev. får flytta till slänten.
Jag är inte oroad om växterna breder ut sig i denna del av tomten, finns inget som hotas i närheten utan enda risken är viltmarken där ogräset brukar frodas minskar. Det skulle lösa ett problem för mig om det brer ut sig där, eftersom det ser tråkigt ut nu och jag inte har ork att göra några stora krafttag.
Helén