Vill ni veta hur antagningen går till? Kan vara intressant för er att veta eftersom många av er är ganska gamla.
Jo, när jag sökte var det mer än 100 andra som också sökte. 10 platser för sommarjobb fanns det. Den första delen var en kortare intervju där man fick beskriva sig själv, lämna in CV, referenser och personligt brev. Vid intresse ringde de tillbaka. De ringde tillbaka till ungefär 30-40 stycken och jag var en av dem (trodde inte att jag skulle bli en av dem!). Denna intervju, den s.k. andra intervjun, var över 1 timme lång. Här fick vi gå igenom 7 stationer/rum där det har skett ett fall, t.ex. en gamling har ramlat ur en rullstol, ett rum behöver städas, arbetskollegor står och pratar medan gamlingar ropar på hjälp. Och då skulle de som kan anställa se hur vi hanterade situationen. Sedan fick vi fika. Utifrån det, så valdes 10 personer, och jag blev en av dem!
Så jag kan säga att det äldreboende jag ska jobba i ser ut att vara riktigt kvalificerat och gamlingarna borde trivas mycket bra!
Redigerat av Fjortispower: 11-05-2011, 09:37
--------------------
Även ett rosa monster kan ha gröna fingrar!
|