Hej alla, Rudan är tillbaka. En del av djuren vär lite likstela så jag får fortsätta i morron. Det är otroligt vad en liten uppmaning kan få för konsekvenser. Fast inte av den jag uppmanade, han tog det ok. Nej, det var en hel hop andra som kände sig manade att gå till attack fast ärendet redan var avklarat. Så får man inte skriva, måste vara anonymt, mm. Om jag nu tillåter mig att vara lite generaliserande så visar detta på ett par fundamentala skillnader mellan könen. Män är oftast rakt på sak och sen blåser det över lika snabbt. När vi slänger käft vid fikabordet på jobbet ger vi och tar med samma goda humör. Orden är färskvara, efter en kvart är det mesta glömt. Jag har fikat ihop med kvinnor också men där är helt annorlunda. De flesta sitter och lurpassar på varandra, orden vägs på guldvåg innan man säger något. Allt man säger tolkas och lagras. En oskyldig kommentar kan plötsligt dyka upp ett halvår senare och är då en förolämpning. Otroligt jobbigt faktiskt. Å andra sidan skvallras det en hel del och nyheter sprids, en del som kanske inte borde spridits. En del kvinnor orkar inte med detta utan fikar hellre ihop med oss män och anpassar sig då. Observera att detta är en generalisering, det finns undantag åt alla håll. Om nån vill diskutera den saken så starta då en ny tråd i ämnet. Att kalla det sexistiskt är för mig en gåta men jag är inte heller någon psykolog.
Jag finner faktiskt inget i mitt första inlägg som på något sätt skulle motivera en ursäkt eller något sådant. För fan, detta är bara ett internetforum och inget KU-förhör. Trams!
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|