|
Gossen Ruda
11-05-2011, 09:52
Begränsa dig till att bara göra vettiga inlägg.
aanderss
11-05-2011, 10:00
ja kanske de ,)
Varför det? Vem ska bestämma vad som är vettigt?
*Stintan*
11-05-2011, 10:10
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 10:52)  Begränsa dig till att bara göra vettiga inlägg.  Fy sjutton va lågt!
Gossen Ruda
11-05-2011, 10:13
CITAT (abbbe @ 11-05-2011, 11:03)  Varför det? Vem ska bestämma vad som är vettigt? Det är upp till varje enskild medlem att bestämma fast ibland kan man behöva ett tips. CITAT (*Stintan* @ 11-05-2011, 11:10)   Fy sjutton va lågt! Tycker du att det ok att skriva något enkelt i varenda tråd, som "oja"? Någon får reagera, det är tillåtet.
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 11:13)  Det är upp till varje enskild medlem att bestämma fast ibland kan man behöva ett tips. Tycker du att det ok att skriva något enkelt i varenda tråd, som "oja"? Någon får reagera, det är tillåtet. Då kunde du ha skrivit det mer allmänt och inte till en person. Jag hoppas att Aanderss inte lyssnar på dig.
malcolm
11-05-2011, 10:17
CITAT (abbbe @ 11-05-2011, 11:03)  Varför det? Vem ska bestämma vad som är vettigt? Det skall Gossen Ruda göra.
Nämen det här är ju småprat
Gossen Ruda
11-05-2011, 10:23
CITAT (Alba @ 11-05-2011, 11:16)  Då kunde du ha skrivit det mer allmänt och inte till en person. Jag hoppas att Aanderss inte lyssnar på dig. Han har ju själv svarat på den saken.  Så var det gamla vanliga Odla-tjafset igång. Jag hittade tydligen startknappen.  Ni får gagga på själva nu, jag har lite annat för mig i em.
*Stintan*
11-05-2011, 10:25
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 11:13)  Det är upp till varje enskild medlem att bestämma fast ibland kan man behöva ett tips.
Tycker du att det ok att skriva något enkelt i varenda tråd, som "oja"? Någon får reagera, det är tillåtet. Ja jag tycker att det är helt OK att skriva ett så kort inlägg. Precis lika OK som att bara peta in en smiliegubbe! Det är däremot inte OK att starta en sån här tråd! CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 11:23)  Han har ju själv svarat på den saken. Så var det gamla vanliga Odla-tjafset igång. Jag hittade tydligen startknappen.  Ni får gagga på själva nu, jag har lite annat för mig i em. Dålig stil!
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 11:23)  Han har ju själv svarat på den saken.  Så var det gamla vanliga Odla-tjafset igång. Jag hittade tydligen startknappen.  Ni får gagga på själva nu, jag har lite annat för mig i em. Du menar alltså att du räknade med att stå oemotsagd. Glöm inte vem som nu startade "det gamla vanliga Odla-tjafset" - kanske var det medvetet. Vi har ju haft lugnt nu en lång period.
Aqvakul
11-05-2011, 10:36
Möjligen OK att kritisera direkt när det sker eller lite vänligt i ett PM, men detta visar mer på GR:s inskränkthet än på något annat...
aanderss
11-05-2011, 10:38
jag tar inte åt mig
Trådstartaren har dessutom i flera år kallat de som är ute efter tjafs (bl.a. mig) för troll.
Aqvakul
11-05-2011, 10:40
aaanderss är kanske inte lika duktig som du på att skriva, Ruda. Men han har något som du tycks sakna, nämligen empati...
aanderss
11-05-2011, 10:44
CITAT (Aqvakul @ 11-05-2011, 11:40)  aaanderss är kanske inte lika duktig som du på att skriva, Ruda. Men han har något som du tycks sakna, nämligen empati... tack de var fint skrivet
Huggorm
11-05-2011, 11:20
Samtidigt försvinner ju andra trådar från framsidan när man lyfter gamla trådar för att skriva dit ett "nä" eller "oja" eller "/ler".
Aqvakul
11-05-2011, 11:31
CITAT (Huggorm @ 11-05-2011, 12:20)  Samtidigt försvinner ju andra trådar från framsidan när man lyfter gamla trådar för att skriva dit ett "nä" eller "oja" eller "/ler". Jo, det kan man väl ha synpunkter på... Men att starta en tråd om det, känns väldigt översittaraktigt..
Huggorm
11-05-2011, 11:34
CITAT (Aqvakul @ 11-05-2011, 12:31)  Jo, det kan man väl ha synpunkter på... Men att starta en tråd om det, känns väldigt översittaraktigt.. Ja, särskilt som personen i fråga startade en egen tråd om det först
Aqvakul
11-05-2011, 11:36
CITAT (Huggorm @ 11-05-2011, 12:34)  Ja, särskilt som personen i fråga startade en egen tråd om det först Det hade väl varit mer naturligt att kommentera i den tråden då, eller...
Gossen Ruda
11-05-2011, 14:24
CITAT (Aqvakul @ 11-05-2011, 12:36)  Det hade väl varit mer naturligt att kommentera i den tråden då, eller... Vilken då, jag hittade nonsensinlägg i mer än 30 trådar? Jag hade visserligen kunnat PM:a aanderss direkt men eftersom jag hade på känn att fler än jag reagerat så gjorde jag det offentligen. Jag gjorde mig dock inga illusioner om att det skulle få passera obemärkt, Odlas allerta jagvetbästfalang skulle säkert reagera och lägga sina näsor i blöt. Så skedde också. Det var väntat så jag bryr mig inte. Observera att jag skrev bara ett tips, inga hårda ord eller pekpinnar.
Huggorm
11-05-2011, 14:26
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 15:24)  Vilken då, jag hittade nonsensinlägg i mer än 30 trådar? Den här tråden förståss: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=107511
Aqvakul
11-05-2011, 14:37
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 15:24)  Vilken då, jag hittade nonsensinlägg i mer än 30 trådar? Jag hade visserligen kunnat PM:a aanderss direkt men eftersom jag hade på känn att fler än jag reagerat så gjorde jag det offentligen. Jag gjorde mig dock inga illusioner om att det skulle få passera obemärkt, Odlas allerta jagvetbästfalang skulle säkert reagera och lägga sina näsor i blöt. Så skedde också. Det var väntat så jag bryr mig inte. Observera att jag skrev bara ett tips, inga hårda ord eller pekpinnar. När känla för vanligt vett och fason beskrivs som "Odlas allerta jagvetbäst falang" som "lägger sina näsor i blöt", då bör man nog ta sig en riktig funderare över sin egen roll här på forumet...
Gossen Ruda
11-05-2011, 14:51
CITAT (Aqvakul @ 11-05-2011, 15:37)  När känla för vanligt vett och fason beskrivs som "Odlas allerta jagvetbäst falang" som "lägger sina näsor i blöt", då bör man nog ta sig en riktig funderare över sin egen roll här på forumet...  Tycker magistern det. Fundera gärna på detta då: Jag skriver ett vänligt tips till en medlem som faktiskt tar åt sig på ett fint sätt. Trots detta kan ett par andra, som egentligen inte har ett dyft med saken att göra, givetvis inte avhålla sig från att kommentera och slänga skit. Du är inte ett förbannat dugg bättre än mig men du tycker att du är så bra beroende på ditt uppblåsta ego. Om aanderss klagat kunde det kanske varit på sin plats men detta skedde inte. VEM kastade första stenen? Inte jag iaf.
Myosotis
11-05-2011, 15:10
Vad konstigt att du tycker att andra inte har med saken att göra, men du hade med aanderss´ inlägg att göra? Vari ligger skillnaden? CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 15:51)  VEM kastade första stenen? Inte jag iaf.  Nähä? VEM skapade den här tråden?
*Stintan*
11-05-2011, 15:16
Snacka om sandlåda  CITAT (Myosotis @ 11-05-2011, 16:10)  Vad konstigt att du tycker att andra inte har med saken att göra, men du hade med aanderss´ inlägg att göra? Vari ligger skillnaden?  Nähä? VEM skapade den här tråden? Gossen tror nog att han har särskilda privilegier.
Tja Gossen, då vill jag också tipsa dig om något. Du kan inte tänka dig att vara tacksam över att forumets medelålder INTE* ligger på 15 istället?
*Edit: inte ska det vara förstås
Gossen Ruda
11-05-2011, 15:34
CITAT (Myosotis @ 11-05-2011, 16:10)  Vad konstigt att du tycker att andra inte har med saken att göra, men du hade med aanderss´ inlägg att göra? Vari ligger skillnaden? Nja, från början var det en sak mellan mig och aanderss. Jag inbjöd ingen annan att kommentera. CITAT (*Stintan* @ 11-05-2011, 16:16)  Gossen tror nog att han har särskilda privilegier. Som vad? Att skriva nya trådar får väl alla göra.
Eva-Helene
11-05-2011, 15:41
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 16:34)  Nja, från början var det en sak mellan mig och aanderss. Jag inbjöd ingen annan att kommentera. Jo det gjorde du, i och med att du startade en tråd. En tråd är s.a.s. en allmänning, ett PM är "mellan mig och X". Har jag rätt eller har jag rätt?
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 16:34)  Nja, från början var det en sak mellan mig och aanderss. Jag inbjöd ingen annan att kommentera. Som vad? Att skriva nya trådar får väl alla göra. Sen när lämnar TS inbjudan till andra att kommentera.  Nu är du ute och cyklar. Det är ett fritt forum som är öppet för alla att skriva i. Om du vill ha en fråga privat med en annan så bör du nog tänka på PM. CITAT (Aqvakul @ 11-05-2011, 15:37)  När känla för vanligt vett och fason beskrivs som "Odlas allerta jagvetbäst falang" som "lägger sina näsor i blöt", då bör man nog ta sig en riktig funderare över sin egen roll här på forumet... 
*Stintan*
11-05-2011, 15:56
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 16:34)  Nja, från början var det en sak mellan mig och aanderss. Jag inbjöd ingen annan att kommentera.
Som vad? Att skriva nya trådar får väl alla göra. Och att skriva inlägg i trådarna får väl alla också göra eller hur. Jag har aldrig sett något om att man ska behöva bli inbjuden för att skriva ett inlägg i en tråd. Du kan ju knappast räkna med att få ha egna privata trådar i ett forum utan vill du säga något privat till någon så bör det väl ske genom PM.
Gossen Ruda
11-05-2011, 15:59
Nån mer som vill klaga? Ingen av tyckarna i den här tråden tycks än ha fattat innebörden och avsikten med mitt inlägg men ibland sviktar läsförståelsen. Fö åskar det i Halland.
*Stintan*
11-05-2011, 16:16
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 16:59)  Nån mer som vill klaga? Ingen av tyckarna i den här tråden tycks än ha fattat innebörden och avsikten med mitt inlägg men ibland sviktar läsförståelsen. Fö åskar det i Halland. Ibland är du mer än lovligt ynklig. Försök inte snacka bort din egen dumhet genom att dumförklara andra.
Gossen Ruda
11-05-2011, 16:18
CITAT (*Stintan* @ 11-05-2011, 17:16)  Ibland är du mer än lovligt ynklig. Försök inte snacka bort din egen dumhet genom att dumförklara andra. Icke, men ibland blir jag trött över folks önskan att göra en höna av en fjäder. Fjädern är mitt bidrag men inte resten av hönan.
mamamaggan
11-05-2011, 16:18
CITAT (aanderss @ 11-05-2011, 11:38)  jag tar inte åt mig  Nej gör inte det !!!!! Bara dumheter att starta en tråd om sådant här . Skriva hur kortfattat du vill aanderss och kom ihåg att det har du rätt till !!!!
*Stintan*
11-05-2011, 16:20
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 17:18)  Icke, men ibland blir jag trött över folks önskan att göra en höna av en fjäder. Fjädern är mitt bidrag men inte resten av hönan. Då kanske du ska tänke efter före!
Gossen Ruda
11-05-2011, 16:57
CITAT (*Stintan* @ 11-05-2011, 17:20)  Då kanske du ska tänke efter före! Jo, jag glömde att tänka på att jag skriver på ett forum som behärskas av en tantmaffia. Tacka vet jag prat MÄN emellan, där blir det inget tjafs utan det är raka rör. En bagatell förblir en bagatell utan att blåsas upp.
När andra gör så här kommenterar Gossen att man är ute efter uppmärksamhet och att man inte ska mata trollen. Odlas alfahane.
*Stintan*
11-05-2011, 17:18
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 17:57)  Jo, jag glömde att tänka på att jag skriver på ett forum som behärskas av en tantmaffia. Tacka vet jag prat MÄN emellan, där blir det inget tjafs utan det är raka rör. En bagatell förblir en bagatell utan att blåsas upp.
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 17:57)  Jo, jag glömde att tänka på att jag skriver på ett forum som behärskas av en tantmaffia. Tacka vet jag prat MÄN emellan, där blir det inget tjafs utan det är raka rör. En bagatell förblir en bagatell utan att blåsas upp. Ännu en nedlåtande kommentar.
Aqvakul
11-05-2011, 18:27
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 17:57)  Jo, jag glömde att tänka på att jag skriver på ett forum som behärskas av en tantmaffia. Tacka vet jag prat MÄN emellan, där blir det inget tjafs utan det är raka rör. En bagatell förblir en bagatell utan att blåsas upp. Du är ingen man, du är en tönt!
Huggorm
11-05-2011, 18:39
CITAT (Aqvakul @ 11-05-2011, 19:27)  Du är ingen man, du är en tönt!  Det var hårda ord för att komma från dig
malcolm
11-05-2011, 18:41
Lägg av, allesammans! NU
Aqvakul
11-05-2011, 18:42
CITAT (Huggorm @ 11-05-2011, 19:39)  Det var hårda ord för att komma från dig  Det var ett direkt svar på Rudans sexistiska uttalande om tantmaffian, dit han väl räknar en del män också... Fast jag borde naturligtvis sagt att Rudan inte uttalar sig som en man, utan som en tönt... Det hade varit betydligt mer PK...
Gossen Ruda
11-05-2011, 19:09
Ja du aqva, ibland sjunker du långt djupare än vad du påstår att jag gör. Nån gång skall jag förklara de mentala skillnaderna mellan män och kvinnor men tills dess kan du betrakta dig som en kärring. Resten av kvällen kommer jag dock förmodligen att hålla på med montering av lite steklar så jag drar mig tillbaka.
Aqvakul
11-05-2011, 19:18
GR!
(lite svårt att diskutera med en opponent som ömsom leverar osande salvor, ömsom aviserar att han ska dra sig tillbaka - för att sen snabbt återkomma)
En uppenbar skillnad mellan dig och mig är att jag har förstånd att inse när jag gått över gränsen och då kan be om ursäkt.
Du gick över gränsen då du startade denna tråden.
En ledtråd: Den du borde be om ursäkt är inte jag, men vi delar förnamn...
Huggorm
11-05-2011, 19:20
CITAT (Aqvakul @ 11-05-2011, 20:18)  En ledtråd: Den du borde be om ursäkt är inte jag, men vi delar förnamn... Börje?
Överbölingen
11-05-2011, 20:48
Tala är silver men tiga är guld. Himla tråkigt forum det skulle bli om alla tänkte sig för mycket för. Lite övertramp blir det alltid. Så länge det inte är personligt elakt eller lögner så rinner det av som på en bäverpäls. Men blåbärsoppa som stänks omkring är värre att bli av med.
Gossen Ruda
11-05-2011, 20:50
Hej alla, Rudan är tillbaka. En del av djuren vär lite likstela så jag får fortsätta i morron. Det är otroligt vad en liten uppmaning kan få för konsekvenser. Fast inte av den jag uppmanade, han tog det ok. Nej, det var en hel hop andra som kände sig manade att gå till attack fast ärendet redan var avklarat. Så får man inte skriva, måste vara anonymt, mm. Om jag nu tillåter mig att vara lite generaliserande så visar detta på ett par fundamentala skillnader mellan könen. Män är oftast rakt på sak och sen blåser det över lika snabbt. När vi slänger käft vid fikabordet på jobbet ger vi och tar med samma goda humör. Orden är färskvara, efter en kvart är det mesta glömt. Jag har fikat ihop med kvinnor också men där är helt annorlunda. De flesta sitter och lurpassar på varandra, orden vägs på guldvåg innan man säger något. Allt man säger tolkas och lagras. En oskyldig kommentar kan plötsligt dyka upp ett halvår senare och är då en förolämpning. Otroligt jobbigt faktiskt. Å andra sidan skvallras det en hel del och nyheter sprids, en del som kanske inte borde spridits. En del kvinnor orkar inte med detta utan fikar hellre ihop med oss män och anpassar sig då. Observera att detta är en generalisering, det finns undantag åt alla håll. Om nån vill diskutera den saken så starta då en ny tråd i ämnet. Att kalla det sexistiskt är för mig en gåta men jag är inte heller någon psykolog.
Jag finner faktiskt inget i mitt första inlägg som på något sätt skulle motivera en ursäkt eller något sådant. För fan, detta är bara ett internetforum och inget KU-förhör. Trams!
Aqvakul
11-05-2011, 20:52
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2011, 21:50)  Hej alla, Rudan är tillbaka. En del av djuren vär lite likstela så jag får fortsätta i morron. Det är otroligt vad en liten uppmaning kan få för konsekvenser. Fast inte av den jag uppmanade, han tog det ok. Nej, det var en hel hop andra som kände sig manade att gå till attack fast ärendet redan var avklarat. Så får man inte skriva, måste vara anonymt, mm. Om jag nu tillåter mig att vara lite generaliserande så visar detta på ett par fundamentala skillnader mellan könen. Män är oftast rakt på sak och sen blåser det över lika snabbt. När vi slänger käft vid fikabordet på jobbet ger vi och tar med samma goda humör. Orden är färskvara, efter en kvart är det mesta glömt. Jag har fikat ihop med kvinnor också men där är helt annorlunda. De flesta sitter och lurpassar på varandra, orden vägs på guldvåg innan man säger något. Allt man säger tolkas och lagras. En oskyldig kommentar kan plötsligt dyka upp ett halvår senare och är då en förolämpning. Otroligt jobbigt faktiskt. Å andra sidan skvallras det en hel del och nyheter sprids, en del som kanske inte borde spridits. En del kvinnor orkar inte med detta utan fikar hellre ihop med oss män och anpassar sig då. Observera att detta är en generalisering, det finns undantag åt alla håll. Om nån vill diskutera den saken så starta då en ny tråd i ämnet. Att kalla det sexistiskt är för mig en gåta men jag är inte heller någon psykolog.
Jag finner faktiskt inget i mitt första inlägg som på något sätt skulle motivera en ursäkt eller något sådant. För fan, detta är bara ett internetforum och inget KU-förhör. Trams! Hur kan du vara så säker på att aanderss inte tog illa upp?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|