Jag har nu vandrat runt alla trädgårdsbutiker (plantagen, lantmännen + någon till) Byggmax, bayer, K-Rauta , Rusta, Biltema. Det finns inget som duger i deras sortiment.
Jo, biltema har sin grön myggnät men den är 90 cm bred... jag har inte varit i Jula, men har ingen förtroende längre på att det skulle hittas någonstans.
Jag ska vandra genom en storstad på måndag och där försöker vi spana lite extra på byggfirmor och där sommarväv eller damnnät eller vad den nu heter. En kompis på byggställningsbranchen har också lovat hålla ögonen öppna.
Weibulls Horto ( yrkesserie ) ska ha kålnät i storrulle ( kommer inte ihåg bredden, men det var så att jag skulle bli nöjd alltså minst 4 meter, men förmodligen var det 10 m, men de har 100m långa rullar) Jag tippar att priset landar någonstans närmare 2000 kr för denna rulle, men jag är inte säker.
Finns vi flera som skulle vilja dela på en sådan rulle på något sätt? Om den är 4-5 meter bred skulle jag kunna tänka mig 25-50 meter, men om den är bredare, får jag fundera ett varv till.
Hinner någon fråga efter en sådan på någon mindre serviceminded trädgårdsbutik? Jag har så rusktigt mycket nu ( inte bara med trädgården, utan även en närståendes begravning och sonens studentfest) så jag är tacksam om jag kan bara hänga med... men om jag måste, måste jag då...
|