CITAT (MissLeia @ 11-05-2011, 14:35)

Att genvägar alltid, alltid, alltid straffar sig. Av någon outgrundlig anledning så startar man projekt efter projekt, när man väl är i full gång så tycks jag aldrig göra något riktigt grundligt utan någonstans på vägen så hastar man igenom saker som gör att det på sikt blir mycket jobb. Tror att detta gäller varenda rabatt jag petat på, att man exempelvis inte rensat ut ordentligt. När man grävt fram en ny rabatt så fixar man inte jorden helt korrekt. Man struntar i instruktioner vid frösådd alternativt lökplantering och får någon form av brilliant idé och gör så istället. Av någon outgrundlig anledning så tycks jag ha stora problem med att göra saker som man ska göra, vilket alltid sparkar mig i rumpan.
Hahaha! Det där låter precis som jag! Det är lätt att planera och ha energi i början,men nån stans så skiter det sig alltid, och så tar man till fuskmetoder. T.ex. är det jättekul att sätta massvis med fröer på våren, men sen när de ska avhärdas, planteras om eller planteras ut är det inte lika kul längre.