Angående Boxer...
Jag hade problem med mottagningen tidigare. En sväng till Kjell & Co löste dock problemet. Jag tror att antennförstärkaren kostade 249 kr. Nu låser sig boxen inte längre.
Jag har dock haft mycket problem med Boxers så kallade kundtjänst. För att slippa faktureringsavgift gick jag med på autogiro. Det visade sig att någon knappat in fel och att de drog 29 kr extra istället för att ge 29 kr i rabatt. Efter 18 telefonsamtal till kundtjänsten och efter att 18 ggr blivit lovad att det skall lösas (och att jag skulle få tillbaka pengarna samt bli bjuden på en månad) kom det ett brev där de förklarade att jag faktiskt betalat för lite.
Jag lyckades få tag på en kundtjänstansvarig och efter viss diskussion gick han med på att jag skulle få tillbaka det som dragits för mycket. Det krävdes dock ytterligare tre samtal för att få den där gratismånaden som utlovats.
Under hela resans gång fick jag dock inte en sak. Det som jag faktiskt värderat mer än pengarna tillbaka och en gratismånad. En ursäkt. Inte en j-l på Boxer ansåg att de hade gjort fel. Fast det blir väl så i de flesta statliga monopolbolagen...