Boxer är för ett märkligt företag, ett statligt företag som har blivit fällt i Allmänna reklamationsnämnden för orimliga ensidiga avtalsvillkor och vilseledande reklam! Jag har själv vägrat att betala felaktiga räkningar från dem och blivit hotade med kronofogden. Om en räkning är tvistig så får den ej lämnas över till KFM men det verkar Boxer inte veta om.
Vi har haft Boxer i 2½ år, allt fungerad utmärkt tills för ett år sedan. Sedan hände något, tror kanaler kodades om. Sedan dess fungerar det ej längre på kvällstid, signalerna är för svaga säger Boxer och dom förnekar att dom har ändrat något. Vissa kvällar fungerar allt, vissa ingenting alls. Det mest märkliga är att reklamen går bra att se ofta, men sen ej själva programmen. Jag har gjort allt som boxers kundtjänst har bett mig om, tex laddat ner ny programvara, det har bara resulterat i försämringar.
Vi har även en antennförstärkare av enkel slag, finns det starkare att köpa?
Terracom som står för själva utsändningen säger också att dom inte har ändrat något alls.
FRÅGA: är det flera här flera här som kunnat se med boxer tidigare men ej kan göra det längre?
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|