Mopeden är tillbaka....i diverse delar men ändå.....det började med att min gubbe hittade själva moppen i våran havreåker några hundra meter härifrån...utan motor...
Vi har ju haft våra misstankar redan från början och jag har även varit och pratat med den berörda familjen men alla blånekade...när vi nu hittade mopeden i det här skicket så blev jag bara ännu mer misstänksam och vi åkte dit upp direkt....och mycket riktigt..... utanför huset stod en Puch dakota...med våran motor på.....
Jag är glad att ingen var hemma för jag har nog aldrig blivit så förbannad i hela mitt liv...det här handlar om en familj vars barn varit hemma hos oss och lekt och som gått i skolan ihop med mina barn i alla år....och det visade sig sedan att det var två av pojkarna som gjort det här ihop när den enes motor hade skurit...(förmodligen för att grannarna är trötta på att bli bestulna på bensin och börjat hälla i glykol i dunkarna..)
Hur som haver...vi ringde polisen som var och hämtade grejorna och killarna hade erkänt direkt...igår var vi och hämtade motorn på polisstation så nu skall dom få sätta ihop den igen....sen vill jag nog aldrig mer se dom......