CITAT (Tesa @ 01-10-2004, 23:07)
Jag vet faktiskt inte riktigt vad det blir av det här...den äldre av pojkarna (17 år) har en dom för stöld av en motorcykel på sig tidigare och hamnar detta i rätten så åker han väl in kan jag tänka... eller placeras i fosterhem...han har väl bekymmer sen tidigare och lider av damp bl.a...den yngre är väl inte ens straffmyndig ännu...
Det är lite dubbelbottnat det här....visst vill jag att dom skall få stå för vad dom gjort men jag vill samtidigt inte killarna nåt illa....jag vill bara att dom skall hamna rätt här i livet.....för allas skull.... oss alla grannars, deras föräldrars och inte minst deras egen..för var slutar det om ingen säger STOPP??
Men jag har bekymmer nog i mitt liv just nu...jag orkar inte lösa deras problem också utan jag är glad om jag får mopeden i gott skick igen och sen skall jag lägga detta bakom mig....
Hämnd och skadeglädje... Nej det är ingen äkta glädje!
Förstår din kluvenhet ang. påföljd och STOPP. Men...
Barn är de... Barn som har mamma och pappa som mest troligt har det väldigt jobbigt just nu och som räds ev. kommande dom.
Mamma och pappa som försöker förstå vad de gjort för fel som råkat ut för "bokstavsbarn"!?
Alldeles klart är att detta/dessa barn måste få hjälp, men jag är inte säker på att den kan komma via domstol.
Du har rätt inställning Tesa... du är inte ute efter hämnd.

Hoppas allt ditt reder ut sig och ni får mopeden i körskick snart. Kram!