|
Det var med fasa jag körde hem igårkväll, för att se vad som hänt. De har inte skövlat tomten, men de har sågat rejält. Från mitt vardagsrum där jag sitter nu ser jag åtminstone åtta stubbar från "riktiga" ekar, alltså såna som man knappt , om man inte har väldigt långa armar, når att krama om. Det ser ut som en avverkningsplats förstås, men när gräs och buskar fått växa ett tag så mjukar det väl upp intrycket. Det ser konstigt ut, som att de röjt en stor plats på tomten, men det är på en kulle/berg så jag förstår inte vad de skulle vilja bygga där.
Så som det ser ut idag är det ingen katastrof, även om det blev väldigt tomt och fult där träden saknas, ett stort "hål i naturen", om ni fattar. Men kommer nåt mer att hända där? Jag tog en bild innan de började såga, i alla fall, så som jag ser utsikten från min stol på trappen där jag brukar dricka morgonkaffet. Sen får jag se om det händer nåt mer, så kan jag fota mer och jämföra.
Just precis nu så kommer en lastbil med kran från trädfällarfirman, så de är visst inte klara! Det var så här dags igår, eller lite senare kanske, som de kom! Hjälp, nu får det väl räcka med sågande! Jag hör motorsåg, men ser ingen. Åh, suck! Jag återkommer med rapport.
--------------------
Anna-Karin Lundberg Min trädgård är mitt rike!
|