Jag skulle gissa att rötterna dör för dig. Hoyor vill ha jord som släpper in mycket syre. De flesta Hoyor vill ha jämn fukt men tål att torka upp mellan vattningarna. Vet många Hoyafantaster som har i stort sett alla sina Hoyor i självbevattnande krukor. Att dina rötter dör kanske kan bero på en för kompakt jord och att den stått för blött.
Jag håller med de andra här om att ta några sticklingar. När de har rotat sig ordentligt ska de planteras trångt i bra Hoyajord. Jag blandar själv. Ca 50% krukväxtjord av bra kvalité, 25% perlit, 25% små lecakulor. Sen har jag vermiculite hemma så jag slänger i lite sånt också eftersom den håller fukten så bra. Lecan hjälper till att få en luftig jord och perliten gör detsamma men håller en del vatten så att jorden inte torkar ut helt. En del blandar i Orkidéjord.
Man får tänka på att Hoyor växer på andra träd som epifyter i det vilda. Den slår rot i den lilla jord/mossa/grus den kan hitta i en grenklyka tex. Ungefär som många orkidéer. Hoyor behöver med andra ord lufta fötterna o få väldigt lite näring och stå trångt. Som näring brukar man säga en halv rekommenderad dos Blomstra funkar fint. Knappt.
--------------------
|