Har inte heller sett någon som är osams i den här tråden

Inte som jag har tolkat det i alla fall
Jag spenderar en hel del tid inne på ett kattforum och tyvärr så förekommer hetsiga diskussioner om uppfödning av huskatter där. Tror bara det är att inse att ingen sida någonsin kommer kunna övertala den andra oavsett vilka argument de kommer dragandes med! Sedan är det ingen större poäng heller att racka ner på folk som är seriösa i all hantering av sina katter, oavsett färg, form eller rasrenhet. DET borde den här människan som PM:ade Fenja fatta.
Det är alla idioter som avlivar sina katter av konstiga skäl, vanvårdar dem eller överger dem som vi vill åt. Kan visa ett litet exempel som jag tycker alldeles förfärligt synd om; min kompis senaste stödhemskatt.
Upphittad i Trelleborg utan vare sig mamma, pappa eller syskon. Svårt sjuk i kattsnuva, ynkligt liten (3-4 veckor när den togs om hand) och med infekterade ögon. Hade äran att sitta "barnvakt" åt den lille igår och han har som tur var blivit mycket bättre den vecka han har spenderat hos stödmatte. Mycket piggare, ögonen något bättre, större aptit och snuvan pyttelite bättre.

Söt som socker trots sitt tillstånd....får hoppas han klarar sig och växer upp till en stor fin katt!