CITAT (Gunilla T @ 23-05-2011, 16:08)

Ruda, du verkar närmast besatt av att få folk att använda gift i trädgården. Du tar ett enormt ansvar när du progarerar så hårt för användningen av bekämpningsmedel. Vi har inte för lite gifter i våra trädgårdar utan tvärtom...och jag kallar det för gift. Gift dödar och det är syftet - sedan får du kalla det för diskmedel om du vill!
Det finns ingen konspiration bland myndigheter eller miljövänner som du vill få det till. Ingen privatperson eller myndighet har något som helst att vinna på att uppmana folk att vara försiktiga och värna om oss själva och vår livsmiljö. Däremot finns det någon i vars kassa det rasslar till varje gång någon köper t.ex. Roundup och det är Monsanto - ett av världens farligaste företag.
Att börja bekämpa en tomt som är full av maskrosor, kirskål och brännässlor med att pensla på Roundup är ju befängt. Hur mycket gift och hur lång tid krävs för att pensla varje växt och det måste ske när det är absolut vindstilla för Roundup droppen som flyger med vinden dödar det som den träffar.
Både kirskål och brännässlor mår illa av ständig nerklippning, maskrosor är ett evighetsarbete om man har bestämmt att man ogillar maskrosor. Överallt flyger fröna kring och sprider sig.
Jag tror faktiskt att de flesta - om de visste vad Monsanto sysslat med och ff gör skulle avstå att subventionera företaget, om inte av miljöskäl så av moraliska skäl eller både och..
Gunilla, du verkar närmast besatt i ditt hat mot Monsanto och Roundup.

Lite mer flexibilitet hade varit bättre. Livet är inte svart och vitt, det går alldeles utmärkt att använda Roundup utan att skada miljön, du har bara inte fattat det eftersom det låser sig totalt för dig så fort du läser namnet eller hör det uttalas. Jag talar och skriver av egen erfarenhet, du bara svamlar samma visa om och om igen. Jag "propagerar" inte för medlet, jag bara svarar på vad TS undrar. Du försöker hela tiden tvinga på andra din uppfattning utan att komma med några fakta.
Tillägg: Sen är jag hjärtligt trött på alla hänsyftningar om det onda Monsanto för det har inte med saken att göra."Ett av världens farligaste företag". Trams. Använd Rambo istället då, det är samma sak men tillverkas inte av Monsanto.
Redigerat av Gossen Ruda: 23-05-2011, 15:57