Var hos närmaste Plantagen idag. Aldrig , säger aldrig mer att jag går in där !!!! Vissna ovattnade och soltorkade blommor i hängamplarna.
Sterotypt för övrigt , långa rader med samma sorter . Stod skylt utanför när vi kom om att man fick köpa 3 kryddväxter för 100 kr , normalpris 39,90/ st. Fanns ingenstans att hitta sedan , personalen visste ingenting .
Hittade till sist en liten hylla med svindyra , 69 kr , kryddor. Hittade en kruka med rosmarin , tre ynkliga spröt som var c:a 7 cm höga , för 69 kr ?! Aldrig i livet!!! De hade dessa svindyra kryddorna på en hyllplats som var kanske 70 x 100 cm , några få sorter.
Kollade på clematis. De som jag var intresserad av var c:a 50 cm höga , endast en liten ynklig stam och alla grenar avbrutna .
Vi gick raka vägen ut därifrån . Åkte till ett ställe som är mer som en handelsträdgård. Där hittade vi jättefina frodiga blommor/växter för ungefär samma priser som på Plantagen . Hittade " min " clematis som hade fyra stammar , var mer än dubbelt så hög och hade fina grenar och blad.
Köpte även kryddor , stora fina plantor för 45 kr/st.
Redigerat av mamamaggan: 26-05-2011, 19:19
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|