Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
... till några här på forumet. Jag fick detta mail på grund av av mina tips. Om vederbörande har något mer att anföra i ämnet ska jag gärna diskutera detta här på forumet i stället. Observera att vederbörande inte vet något om under vilka omständigheter jag placerar ut min kattungar. Jag betackar mig försättningsvis från privata pm och mail rörande det jag diskuterar öppet på forumet. Detta är mailet i sin helhet, jag stryker tillsvidare avsändaren:
Fenja!Kattungar är inget man skall "bli av med"Jag vet att du föder upp "huskatter" och det är inget som jag ropar hurra, hurra till. Kattungar skall endast avlas när man redan har köpare till dem. Huskatter skall kastreras så vi slipper alla dessa övergivna stackare som sedan skall tas omhand. Det finns alldeles för många som tycker det är så roligt med en kull kattungar men som sedan tycker att det är besvärligt att bli av med dem och därför "dumpar" dem i något dike.Ja, jag tror inte att du gör det men folk som vill köpa "billiga" kattungar är inte alltid så aktsamma om sina djur utan ser dem som "slit och släng".Ja, som du förstår så har jag raskatter, varav de som inte skall gå i avel är kastrater. Mina får heller inte springa ute och kanske råka i "olycka". Vänligen ... .
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."