Dags att sota kaminen igen, och igår kom en lapp med en tidsbokning, de ska komma på tisdag nån gång mellan 12 och 15.
Jag går alltid igång på detta enligt mitt tycke otidsenliga och arroganta sätt att hantera sina kunder.
Jag menar, hur många har egentligen såna jobb att man bara kan åka hem och bara sitta och vänta på att de ska behaga dyka upp? Inte jag i alla fall! Och jag kan lätt räkna upp massa jobb där det inte är så lätt..., framföralllt med så kort varsel...
Och jag förstår inte riktigt varför de ska behöva ha så stort tidsspann? Jag menar, det borde väl inte diffa så mycket på hur lång tid det tar på varje ställe, om inte annat så vet de ju innan, de har ju t ex varit här och vet att vi har en relativt ny täljstenskamin, och att det inte bör vara några större problem med den.
Eftersom de nu skickar ut tider till ett antal boende här i närområdet så har de ju en plan för hur många de ska hinna med och i vilken ordning det ska ske. Så jag kan inte förstå varför de ska behöva ett så stort tidsspann???
Eller är det nåt jag missat? är det så att folk inte är hemma, och att de måste ödsla en massa tid på om-utifall-att-planering och åkande hit och dit? Men i såfall tror jag att om de bara införde ett smidigare och mer flexibelt bokningssystem så skulle de ju slippa problemet...
Grr, nu är det bäst jag slutar innan jag blir riktigt arg...
(Tack för att jag fick avreagera mig lite

)