Jag har medvetet legat lågt i den här tråden för att se vad folk säger och de flesta har kommit med bra råd och åsikter medan andra tyckt att det bara är att lägga av, tyvärr är det inte så lätt och ett beroende är ett beroende och alkoholism är till och med klassat som en sjukdom av WHO. Självklart är det missbrukarens eget ansvar att ta itu med problemet och man kan inte förändra någon annan än sig själv men på vägen kan det vara bra med lite stöd och hjälp, för min del handlar det en hel del om ensamhet och tristes. När jag darbbades av min senaste stroke (propp i hjärnan) blev jag så totalt orkeslös och apatisk så det liknade ingenting. Kunde sitta på en stol utan att förmå mig att kliva upp och när jag väl kom upp darrade benen och jag kände svår yrsel och det är yttarst svårt att gå nedför trappor, speciellt om jag måste bära något. Känner mig helt värdelös och ingenting fungerar riktigt som det skall och då är det lättare att fly ifrån problemen med en kasee öl eller ett par whisky.
http://www.falurodfarg.com/wp-content/uplo...r_071218.pdfill inte påstå att jag aldrig drack innan mina strokés men det har definitivt blivit värre efter dem. När jag drabbades av min första 2005 hade jag varit totalt nykter i 10 månader men tog inget återfall för daet. fick stroke numer två i februari 2008 och efter det brast det, köpte en kasse öl och på en kräftskiva i radhusområdet tiggde jag en cigarett från en granne och iom. det var även sju års rökuppehåll förstört
Ser nu att det kommit in en massa konstig text i mitt inlägg men postar det ändå så får vi se vad det blir av det i slutänden. Orkar hur som helst inte ändra och rader.