Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur illa kan det bli?, Fågelfrön över perennrabatten
          MissLeia
          Inlägg 28-05-2011, 14:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 170
          Medlem nr: 41 318

Hej!

I vintras hängde jag upp en fröautomat hängandes i ett träd över en perennrabatt som är på ca 4*5 kvadratmeter. Glömde bort den och den har hängt där halvfull med frön. Har reflekterat mellan varven nu att mycket fåglar varit där och sprätt runt dessa frön men lika snabbt har jag tappat tanken och inte tänkt på konsekvenser. Nu ser jag att det är ett myller av grönska mellan prennerna just under fröautomaten. Uppenbarligen kan dessa gro. Men där tar inte historien slut... Jag har öst ner frön med div. sommarblomster i rabatten som utfyllnad mellan mina perenner... Samt grävt ner förkultuverade försådder...

Jag har ingen aning om vad som är vad i dagsläget! Så min fundering är om hur pass illa detta kan bli om jag bara låter det vara? Vad innehåller dessa fågelfrön egentligen, någonting ser väldigt gräslikt ut av grövre karaktär, men bör då kanske tillägga att jag bombat rabatten med allium av alla slag, stora som små...

Vore tacksam för bollplank på hur jag ska agera och tänka!

Mvh

Årets pucko

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KRT
          Inlägg 30-05-2011, 16:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Vi brukar ha en och annan hampa-planta i trädgården efter vinters fågelmatning, vilket var mycket uppskattat då en bekant som är polis skulle ut och narkotika-informera i skolan..... Han kunde visa upp 1 m höga ex smile.gif

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon