Jag vill också "tycka" lite. Gillar att tycka.
CITAT
problemet är att det föds alldeles för många oplanerade och oönskade kattungar. Ofta är ju dessa blandraskattungar (kattungar med okänd härkomst).
Att sen dessa placeras ut till många som kanske inte egentligen hade planerat att skaffa katt utan föll för det lilla knytet, gör ju risken större för att katten efter ett tag springer mer eller mindre vind för våg och ev skaffar sej egna oönskade kattungar.
Det tycker jag också är ett problem!
Det vore viktigt tycker jag, att arbeta för katters större värde!
Att ALLA katter värderas högre, oavsett "ras".
De är levande varelser, och de är alla stora personligheter, som ALLA borde värderas högre överlag.
Med en större värdering, skulle färre katter springa lösa ute dessutom!
Nu när det är höst, och dikena är fulla av läcker lättfångat lammkött, i form av årets sork-kullar, så vimlar det just nu, återigen, av katter utefter vägarna, och så är det dags för kattliken i dikena igen...
Fram för kattens frihet! Friheten att dö platt ... ??
Ja, som ni redan vet (antar jag) är jag emot lösspringande katter, av många olika anledningar.
Och jag kan (fortfarande) inte förstå varför det går att ha andra djur som man tar ANSVAR över, men inte katt...
Får och hästar hägnar man in, det finns hundstaket runt vissa tomter, en del katter är innekatter - ÄR det verkligen så omöjligt att finna lösningar som både ger katter högre status, och låter grannar slippa oönskade katter, och som dessutom skyddar naturen? (och skonar oss från kattliken utefter vägarna)
Men, det var inte det som det här inlägget handlade om, direkt.
"Jag har ingen aning om vem som skrev mailet till Fenja däremot ville jag bara förklara hur jag tror personen menade."
Varför det?
Jag kan tänka mig att om vi alla försöker förklara hur "personen" menade, så får vi många tolkningar. Men det är ju ändå enbart spekulationer, för vem kan veta det? Förutom den som skrev?
Och varför ska vi andra försvara - något som PM-skrivaren själv kan bringa klarhet i, om hon VILL.
Så himlans svårt är det väl inte, att tala om sitt syfte med PM:et, är det?
Om hon nu är klar över det...
Jag tycker det får vara PM-skrivarens sak, att stå för sitt PM, eller låta bli.
Och Fenja, jag tycker du gör det bra, både som skriver ut PM:et, och som låter bli att påtala vem det är.
Heder till dig, Fenja!!!
Och

-kramisar från amaira