När jag bodde i lägenhet hade jag en canal digital parabol bara för att grundutbudet man hade i mitt hyreshus bara var för tråkigt, samt att alla kanalerna var i mono. Den parabolen hade jag i 5 år. Nu när jag flyttade till nybyggt hus fanns ju ingen antenn eller antenkabel dragen, och för att slippa den fula parabolen så skaffade jag ett boxerpaket istället. Och för att slippa köpa en vanlig antenn och dra koaxkabel fick jag en aktiv antenn på köpet. Och hittills har allting fungerat perfekt, inklusive Dolby Digitalljudet på ca 1 % av alla program

Jag ser ingen anledning till att ha parabol såvida man inte vill ha visats utbud? En ful sak som hänger på fasaden... nä tack

Kan tillägga att jag skaffade nokias box, som i min mening är 100 ggr bättre än thomsons box. Har fått hjälpa en massa grannar som skaffat thomson och tycker den är ganska värdelös.. dåliga menyer, hänger sig ofta, kass fjärrkontroll, dåligt med inställningsmöjligheter osv.
Enda jobbiga är att signalstyrkan nån kväll i månaden är kanske 10 % för att normalt ligga på 50-60 %... möjligtvis atmosfäriska problem.
MVH
Henrik