CITAT (Felix matte @ 03-10-2004, 22:37)
Välkommen hit Anna!
zon7 -8.... törs man gissa på hundtäta Jukkas, Laxforsen eller kanske mot Gällivaarehållet?

Jag hade ju tänkt hålla mig lite anonym ju

Men nu struntar jag i det, jag bor i Arjeplog. Tror att huset där vi bor tillhör zon 7 men där mina föräldrar har stugan börjar vi nog närma oss zon 8...
Jag och sambon har svarta och röda vinbär, hallon, häggar (som vi dock har sågat ned då de täckte båda vardagsrumsfönstren och dessutom hindrade att vi kunde skotta snön bakom huset på vintern (med traktor). Har även nån sorts rosor som jag inte vet vad det är (det blir avlånga nypon på dem och de har stora rosa blommor...) Ja, egentligen växer det en hel del här men jag vet inte ens vad hälften är (nästan allt är planterat av de tidigare ägarna). Min far som är väldigt intresserad av växter och brukar kunna en hel del har också svårt att säga vad det är för blommor som växer här...
Av de jag kan säga så har vi även riddarsporrar, ackleja, kejsarkronor, humle samt penséer, petunior och fuchsior som jag har i krukor. Ska dock kasta penséerna och petuniorna snart eftersom de inte börjar vara så vackra efter frostnätterna.. Fuchsiorna tog jag in för ca 3 veckor sen då första snön föll.. Det snöade dock bara några dagar sen blev det varmare igen...
För övrigt så blir det lite potatisodling (eller vi hjälper till med mina föräldrars potatis samt sambons kusins potatis), grönsaksodling (vid föräldrarnas stuga) plus att vi slår eget hö till hästen.
Mvh Anna