Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Var är alla de andra?, Enfald bland småfåglarna
          Thalassa
          Inlägg 31-05-2011, 16:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 546
          Medlem nr: 7 606

Jag undrar om någon har koll på vart alla småfåglar som inte tycks bo i holkar hos folk tar vägen på sommaren. I vintras/våras hade vi massor med olika sorter i trädgården när vi matade dem. Nu har vi bara 3 sorter, svartvit flugsnappare, rödstjärt och blåmes. De har vi däremot i överflöd, men vad hände med bofinken, bergfinken, nötskrikan, stjärtmesen och alla de andra?

Jag har ett nytt fotoprojekt, att fånga så många sorter som möjligt på bild men just nu tycks det råda enfald i trädgården. Så jag tar tacksamt emot tips på hur jag ska lyckas i min "fågeljakt". Hur brukar ni fågelskådare gå till väga?

Jag gissar att det är bra att vara ute tidigt på morgonen. Men hur ska man leta efter dem? Om jag bara ska göra det på måfå så känns det som ett projekt som kan ta tid... sleeping.gif

Redigerat av Thalassa: 31-05-2011, 16:15

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Thalassa
          Inlägg 31-05-2011, 17:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 546
          Medlem nr: 7 606

Så ingen som har några tips om hur man ska leta på dem då? Jag tänkte om någon hade några ornitologiska knep att dela med sig av kompiskram.gif

Jag såg faktiskt en domherre häromdagen, kors i taket, men då hade jag ingen kamera med mig.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 21:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon