CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2011, 20:00)

Och skall man tro vissa här så ligger du sen och nöjesskjuter på fåglarna.

:-) Jadu... jag bara väntar på det påhoppet... Nää... småfåglar är fredade... jag vill ha så många som möjligt omkring mig... jag läste någonstans om att ett enda flugsnapparpar kan ta upp mot femtusen myggor per dygn och jag avskyr myggor, flugor och andra irriterande kryp som flyger... så en och annan bostad till fåglarna blir det allt... och även till fladdermössen då... jag gillar inte nattfjärilar som kommer in i sovrummet om nätterna och fladdermössen gör ett gott jobb kring ytterbelysningen om nätterna.
Nu har jag ju inte bott just här så länge men tio holkar har kommit upp sen i början på mars och hälften av dessa är bebodda av svartvit flugsnappare och jag har inte sett en enda mygga här i år... Jag misstänker ju att svalorna tar en och annan mygga här också... svalorna är lite korkade dock... dom flyger efter flugorna in genom dörren så jag får släppa ut dom genom fönstret i vardagsrummet ibland... ibland hittar dom ju ut själva... jag hade ju lite funderingar över vart all fågelskit på golvet kom ifrån i början innan jag hittade första svalan i fönstret :-)