Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stinkande U-jord!
          Rapunzel
          Inlägg 22-05-2011, 17:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 69
          Medlem nr: 13 923

Hjälp.. Jag har planterat en massa på balkongen med en ny säck med U-jord idag. Och U-jord har jag använt i många år men aldrig varit med om att den stinker. Men nu gör den det! Man kan knappt sitta på balkongen för att det luktar dynga så. Varför har det aldrig varit så förut när jag använt den?? Vad har ni för erfarenheter? Och hur länge kommer stanken att hålla i sig, tro???

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Fix
          Inlägg 02-06-2011, 22:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 37 346

Vill man ha fint får man lida pin... :-) Ja ni fattar...
          Ko-urin?? Jag tror det är ko-skit i så fall! :-)
          Hm... MEN jag tror det är häst skit - "har hört" att den innehåller mer allsidig näring än klassikern "ko skit" och att det andvänds mer i klassisk blomjord än det kon gör sig av med... men "fan VET" vad som blandas i vår blomjord som vi köper på påse...?? (vem skiter finast?:-))
          Urin?? Det samlas inte upp alls på samma sätt som dyngan så nej urin tror jag inte finns i våra jordsäckar på samma sätt som dyngan - möjligtvis hönsurin (mycket ammoniak) ifrån de stora "hönserierna"??
          Det är säkert någon som har kunskap om detta oxå i detta forum. Att köpa blomjord på säck är verkligen ett "hokus pokus" och vilken näring behöver just MINA blommor? Det är en hel vetenskap! MEN en smula intressant är det tycker jag. Jag gillar cirklar som går runt helt lungt även om det stinker i bland.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-12-2025, 09:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon