Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Papillon/phalene, Finns här fler?
          boxer2
          Inlägg 01-06-2011, 10:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 513
          Medlem nr: 15 533

Finns här fler än jag som har Papillon/Phalene? Jag har en av varje, båda tikar.

--------------------
          Hund och blomälskare zon 1
          LARZ KRISTERZ REGERAR!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gertie
          Inlägg 02-06-2011, 08:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 768
          Medlem nr: 4 958

Jag har en Papillon.
          Världens bästa Anton.
          Mycket lekfull. Snäll och mycket lydig. Vill verkligen vara till lags alltid.
          Han skäller inte. Drar inte i kopplet. Kommer på inkallning.
          Enligt mig; helt perfekt.

PICT1661.JPG

Anton

Anton 1601.JPG

Kan du inte sätta in bilder på dina?

--------------------
          Gertie i Ystad

Citera
          boxer2
          Inlägg 03-06-2011, 15:44
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 513
          Medlem nr: 15 533

CITAT (Gertie @ 02-06-2011, 09:56) *
          Jag har en Papillon.
          Världens bästa Anton.
          Mycket lekfull. Snäll och mycket lydig. Vill verkligen vara till lags alltid.
          Han skäller inte. Drar inte i kopplet. Kommer på inkallning.
          Enligt mig; helt perfekt.

PICT1661.JPG

Anton

Anton 1601.JPG
          Kan du inte sätta in bilder på dina?

ja han var ju väldigt fin. En stilig kille. Han verkar verkligen perfekt.
          Min Papillon 2år 9månader skäller otroligt mycket, ska pröva ett anti skall halsband på henne med ultraljud. Min Phalené är 10 veckor gammal och väldigt snäll, börja komma på inkallning nu. Sitt börjar oxå fastna. Jag får väl leta genom mina album och se om jag hittar några foto på min papillon, bild på min Phalené kommer här.
          Bifogad fil  002.JPG ( 232.31k ) Antal nedladdningar: 36
          Vad kul att få snacka med andra som har samma ras. biggrin.gif Min valp är ännu svår att ha lös, då hon springer fram till allt och alla för att hälsa. Hon ska vaccineras den 10 juni, så ska bli kul att hon får träffa andra hundar utan risk att hon blir smittad. Hund ägare vaccinerar ju inte sina hundar längre har jag hört. Hur gammal är Anton? Han kan du verkligen va stolt över.

CITAT (malarmaster @ 02-06-2011, 20:08) *
          har haft en papillon,han blev 16 år,samt har min mor också haft en, dog för 4 mån. sedan,ålder 17.det är världens godaste hundar,tyvärr kan jag numera inte ha hund då ingen är hemma dagtid men blir det läge för hund i framtiden är valet enkelt. snyggt foto på anton,fan vad man blir nostalgisk. ulf

Låter kul, har läst att en papillon blev 29 år, vore kul.
          Har du bild på papillon?

--------------------
          Hund och blomälskare zon 1
          LARZ KRISTERZ REGERAR!

Citera
          Gertie
          Inlägg 03-06-2011, 16:31
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 768
          Medlem nr: 4 958

CITAT (boxer2 @ 03-06-2011, 16:44) *
          ja han var ju väldigt fin. En stilig kille. Han verkar verkligen perfekt.
          Min Papillon 2år 9månader skäller otroligt mycket, ska pröva ett anti skall halsband på henne med ultraljud. Min Phalené är 10 veckor gammal och väldigt snäll, börja komma på inkallning nu. Sitt börjar oxå fastna. Jag får väl leta genom mina album och se om jag hittar några foto på min papillon, bild på min Phalené kommer här.
          Bifogad fil  002.JPG ( 232.31k ) Antal nedladdningar: 36
          Vad kul att få snacka med andra som har samma ras. biggrin.gif Min valp är ännu svår att ha lös, då hon springer fram till allt och alla för att hälsa. Hon ska vaccineras den 10 juni, så ska bli kul att hon får träffa andra hundar utan risk att hon blir smittad. Hund ägare vaccinerar ju inte sina hundar längre har jag hört. Hur gammal är Anton? Han kan du verkligen va stolt över.
          Låter kul, har läst att en papillon blev 29 år, vore kul.
          Har du bild på papillon?

Vilken liten sötnos du har. wub.gif

Har läst någonstans att Papillon är "skälliga". Som tur är har Anton inte läst det.

Det är kanske inte lätt att få en hund av den skälliga typen att sluta skälla.

Anton fyllde 3 i januari, så han har några år kvar om han ska slå den som blev 29. whistling.gif

Papillon verkar vara en ras som har lätt för att lära. För en morot gör Anton nästan vad som helst.

--------------------
          Gertie i Ystad

Citera

Inlägg i den här tråden
          boxer2   Papillon/phalene   01-06-2011, 10:43
          boxer2   Vilken liten sötnos du har. :wub: Har läst någon...   03-06-2011, 18:56
          ingrid fuxwall   Ja jag har oxå läst att papillon är skälliga, men ...   05-06-2011, 20:38
          boxer2   Tyvär det ju så att hundar väldigt lätt smittas av...   06-06-2011, 12:12
          Mollis   Väldigt vacker Anton :wub:   02-06-2011, 12:20
          Gertie   Anton tackar så mycket. :P   02-06-2011, 16:37
          malarmaster   har haft en papillon,han blev 16 år,samt har min m...   02-06-2011, 19:08
          Gertie   har haft en papillon,han blev 16 år,samt har min m...   03-06-2011, 16:24
          *Stintan*   Vilken fin Anton och lilla valpen kan ju få vem so...   04-06-2011, 07:57
          boxer2   Vilken fin Anton och lilla valpen kan ju få vem so...   04-06-2011, 13:59
          Gertie   Vilken fin Anton och lilla valpen kan ju få vem so...   04-06-2011, 22:10
          *Stintan*   Vad är de andra två tredjedelarna i din hund? Har ...   04-06-2011, 22:57
          Gertie   York, Bichon Frisé och Papillon är hon. Det är hon...   04-06-2011, 23:11
          boxer2   York, Bichon Frisé och Papillon är hon. Det är hon...   05-06-2011, 18:35
          *Stintan*   Vilken sötnos hon är. Hur gammal är hon? Vad heter...   05-06-2011, 19:13
          *Stintan*   Tack, ja det är ju mycket enklare när inte pälsen ...   04-06-2011, 23:18

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 14:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon