Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Papillon/phalene, Finns här fler?
          boxer2
          Inlägg 01-06-2011, 10:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 513
          Medlem nr: 15 533

Finns här fler än jag som har Papillon/Phalene? Jag har en av varje, båda tikar.

--------------------
          Hund och blomälskare zon 1
          LARZ KRISTERZ REGERAR!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Stintan*
          Inlägg 04-06-2011, 07:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Vilken fin Anton och lilla valpen kan ju få vem som helst att smällta wub.gif

Skällande är jobbigt, min skrutt skäller ibland när jag inte hinner med att hindra henne. Det måste bero på den tredjedel papillon hon har i sig whist.gif. Jag har en liten petflaska som jag lagt några småstenar i. Numera behöver jag inte använda den så ofta men när jag skramlar med den så slutar hon direkt att skälla och så leker vi lite istället. Det gäller att avleda direkt. Utomhus gjorde jag så att vi ofta bara satt nånstans där det rörde sig folk så hon lärde sig att man inte skulle bry sig om andra människor och hundar. Aldrig hälsa på någon utan min tillåtelse och det har fungerat bra. Det gäller att man är envisare än hunden och nu är hon en riktigt trevlig 4-åring.
          Jag är glad att jag haft fler hundar tidigare för man lär sig av misstagen biggrin.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gertie
          Inlägg 04-06-2011, 22:10
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 768
          Medlem nr: 4 958

CITAT (*Stintan* @ 04-06-2011, 08:57) *
          Vilken fin Anton och lilla valpen kan ju få vem som helst att smällta wub.gif

Skällande är jobbigt, min skrutt skäller ibland när jag inte hinner med att hindra henne. Det måste bero på den tredjedel papillon hon har i sig whist.gif. Jag har en liten petflaska som jag lagt några småstenar i. Numera behöver jag inte använda den så ofta men när jag skramlar med den så slutar hon direkt att skälla och så leker vi lite istället. Det gäller att avleda direkt. Utomhus gjorde jag så att vi ofta bara satt nånstans där det rörde sig folk så hon lärde sig att man inte skulle bry sig om andra människor och hundar. Aldrig hälsa på någon utan min tillåtelse och det har fungerat bra. Det gäller att man är envisare än hunden och nu är hon en riktigt trevlig 4-åring.
          Jag är glad att jag haft fler hundar tidigare för man lär sig av misstagen biggrin.gif

Vad är de andra två tredjedelarna i din hund?
          Har du foto av henne?

Anton är min första hund, men jag har lärt mig en hel del av ANDRAS misstag. (Genom att läsa mycket.)

Jag tror på att vara konsekvent i alla lägen. Det mår hunden bra av.
          Och ALDRIG bestraffning, bara belöning.

--------------------
          Gertie i Ystad

Citera

Inlägg i den här tråden
          boxer2   Papillon/phalene   01-06-2011, 10:43
          Gertie   Jag har en Papillon. Världens bästa Anton. Mycket ...   02-06-2011, 08:56
          boxer2   Jag har en Papillon. Världens bästa Anton. Mycket ...   03-06-2011, 15:44
          Gertie   ja han var ju väldigt fin. En stilig kille. Han ve...   03-06-2011, 16:31
          boxer2   Vilken liten sötnos du har. :wub: Har läst någon...   03-06-2011, 18:56
          ingrid fuxwall   Ja jag har oxå läst att papillon är skälliga, men ...   05-06-2011, 20:38
          boxer2   Tyvär det ju så att hundar väldigt lätt smittas av...   06-06-2011, 12:12
          Mollis   Väldigt vacker Anton :wub:   02-06-2011, 12:20
          Gertie   Anton tackar så mycket. :P   02-06-2011, 16:37
          malarmaster   har haft en papillon,han blev 16 år,samt har min m...   02-06-2011, 19:08
          Gertie   har haft en papillon,han blev 16 år,samt har min m...   03-06-2011, 16:24
          boxer2   Vilken fin Anton och lilla valpen kan ju få vem so...   04-06-2011, 13:59
          *Stintan*   Vad är de andra två tredjedelarna i din hund? Har ...   04-06-2011, 22:57
          Gertie   York, Bichon Frisé och Papillon är hon. Det är hon...   04-06-2011, 23:11
          boxer2   York, Bichon Frisé och Papillon är hon. Det är hon...   05-06-2011, 18:35
          *Stintan*   Vilken sötnos hon är. Hur gammal är hon? Vad heter...   05-06-2011, 19:13
          *Stintan*   Tack, ja det är ju mycket enklare när inte pälsen ...   04-06-2011, 23:18

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 21:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon