Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon mer som klantat sig?
          Monarda
          Inlägg 05-06-2011, 17:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Ganska dumt att stoppa tummen i den elektriska grässaxen. tummenupp.gif Jag var den femte samma dag som kom in till akuten och som hade skadat sig i trädgården. Så var försiktiga hör ni, håll fingrarna i styr.

Bifogad fil  P6030653.jpg ( 936.36k ) Antal nedladdningar: 20

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          malcolm
          Inlägg 08-06-2011, 13:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag gjorde bort mig en midsommarafton för många år sedan på 80-talet, Jag och min dåvarande fästmö hade en stuga på Öland och hade bjudit med ett annat par för att fira midsommar. det tog dock ovanligt lång tid att köra dit då det var stark trafik, 10 timmar istället för sex. Stugan hade inget kommunalt vatten utan en grävd brunn med pump i ett ytterrum på hörnet som också fungerade som förråd. Eftersom vi kom fram så sent så drog jag inte igång vattnet då utan väntade till dagen efter (midsommarafton). Sagt och gjort, lastade ut allting för att komma åt pumpen som stod längst in och ställde lien utanför dörren med eggen uppåt med påföljd att jag trampade på den på vägen ut. Inte rakt på iof. sig men den skalade av skinnet ända ner till köttet på hälen som en osthyvel. Aj, aj, aj. Tur vi hade bekanta med oss som kunde köra, först blev det en resa till Borgholm (4 mil) men där kunde de inte behandla sådant så det blev till att fortsätta till Kalmar (3 mil till) där de bara kunde konstatera att det inte gick att sy fast den dinglande biten då det gått för lång tid och att det kommit in smuts i såret. Fick ett rejält bandage runt foten och sedan fick vi åka tillbaka, midsommarafton blev en pina, kunde varken gå eller stå och tillbringade det mesta av kvällen på en solstol där jag kunde ha foten hängande utanför. Hade så ont att jag inte kunde äta och någon snaps blev det inte och våra bekanta fick köra bilen hem då jag inte kunde stödja på hälen (gasfoten).

Var sjukskriven hela sommaren därefter och fick dagligen gå till vårdcentralen för att få såret omlagt, efter detta har jag en enorm respekt för liar (heter det så i plural?) och den vid stugan blev upphängd på väggen istället

Redigerat av malcolm: 08-06-2011, 13:46

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 05:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon