Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> EXCELSA!?, Kan det vara något....?
          star k
          Inlägg 08-06-2011, 12:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 85
          Medlem nr: 41 769

Någon som vet något om denna ros, Jätteros? Den kan visst bli 5 m..... om det nu stämmer?

En klättrare som är zon 3. Någon som vet om man vägar på i zon 4!? Den ser helt bedårande ut men undrar om man kan klara den en kall vinter.... kanske om man täcker den, foten och roten - räcker det månne? Det blir svårt att täcka den om den blir jättestor!

Någon som har rosen och vet - kan den?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          star k
          Inlägg 08-06-2011, 23:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 85
          Medlem nr: 41 769

Quadra är fin! Men "fel" färg i denna rabatt men ska kolla den närmare när jag kommer så långt..... Den rosa JD kanske däremot kan vara något.... snygga blommor och ljuvlig färg!
          Tack för tipsen!

Vad trist att man bor i fel zon..... Man får avstå mycket har jag fått känna på! Men jag blir inte helt klok på detta med zoner. Jag har bekanta i Skåne som hade 20 minus denna vinter som var..... så hur gick det då med rosorna i zon 1-2 kan man undra.....? Är det enbart zon som är avgörande? Kanske rosor inte "hinner" frysa lika lätt om inte sträng kyla råder länge - eller? I Skåne har dom väl inte direkt 15-20 minus i flera veckor....
          Kan man inte "dra ner" sin zon beroende på läge, täckning och dränering - eller är det ingen idé att täcka rosor. Jag har upphöjda rabatter - går det inte att lägga frigolit runt under vintern och dra ner klängrosen, lägga i en påse och fylla med torv och sedan lock på? Eller är jag helt ute och cyklar.... confused.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 13:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon