Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> EXCELSA!?, Kan det vara något....?
          star k
          Inlägg 08-06-2011, 12:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 85
          Medlem nr: 41 769

Någon som vet något om denna ros, Jätteros? Den kan visst bli 5 m..... om det nu stämmer?

En klättrare som är zon 3. Någon som vet om man vägar på i zon 4!? Den ser helt bedårande ut men undrar om man kan klara den en kall vinter.... kanske om man täcker den, foten och roten - räcker det månne? Det blir svårt att täcka den om den blir jättestor!

Någon som har rosen och vet - kan den?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kajsa
          Inlägg 09-06-2011, 07:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Jag antar även Skåningarna fick känna av de två sista vintrarna bland sina rosor.

Det sägs att man har flera zoner i trädgården, här är varmaste läget vid söderväggen mot grannen, där har jag klätterrosen Etude, zon 4 ros men den frös i botten två år i rad nu, men den brukar inte frysa så. Det kommer alltid besvärliga vintrar och är det en ros som remonterar kan man få lite rosor senare av sommaren ändå, men inte på en ggn blommande ros som blommar på gammal ved.

Jag har snurrat in klätterrosor i vinterväv men det kan gå fel ändå, den ena av dessa rosor Trier också zon 4 ros frös bort under väven - 09/-10. Annars har man normalt hjälp av väven som skyddar mot värsta kylan.
          Mina egna erfarenheter är annars att klätterrosorna är ömtåligast av alla rosorna. Därför har jag en hel del Kanadarosor !

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 13:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon