Sedan tre år har jag bott och jobbat som läkare i Sverige. Tänkte igår storhandla i Plantagen för min nyköpt villa har inga planteringar. Tyckte faktiskt att erbjudanden med plantagen kort låtar bra så att började jag prata om den med personalen. Den femte frågade person visste ngt om saken och jag fick träffa Håkan. Han kommenterade att därför måste vi vänta på svar så länge för jag har ej svenskmedborgarskap. Ok, tänkte jag men jag blev chockad när det blev avslag med motivering att det händer ofta när man är utlänning. I vilkor av erbjudande det stor ej att man måste bli svensk. Jag kände mig väldigt förolämpad,förlorade lust att handla en ända växt i Plantagen för alltid. Ändra skylten på butiken! Plantagen bara för Svenskmedborgare så att ingen annan bli förolämpad. Hoppas efter mina komentarer på Twitter, och andra forum ingen Polak handlar hos de. Föresten i Polen man kan beställa Thujor för häck för träjedel av Plantagens pris oavset nationalitet, bara att man har råd och jag är hundra på det att ingen Svensk eller annan medborgare är förolämpad. I slutändan visade sig att på Eurostop på Arlandastad man kan handla 3 Thujor för 100 lappar.
|