Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Plantagen kontra Blomsterlandet?
          batski
          Inlägg 13-06-2011, 14:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

Vad säger ni? Vilken av dessa 2 kedjor föredrar ni och varför? Nu vet jag att det kan vara stora skillnader beroende på vilken affär man åker till, men jag undrar generellt sett.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Sonny
          Inlägg 13-06-2011, 17:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 14 039

Plantagen i Kållered var i alla fall inte speciellt bra. Faktum var att utbud, service och annat var så dåligt att hela butiken fick slå igen efter ett par år.

Nej, tacka vet jag Blomsterlandet Backaplan i Göteborg. Enormt utbud av såväl inomhusväxter som utomhusblommor sommartid. Även en stor avdelning med trädgårdsväxter och träd, samt även trädgårdsmöbler och hundratals varianter av både små och stora krukor.

På minussidan är aningens för höga priser, samt att de är dåliga på att besvara e-mail. Detta trots att de bad mig återkomma om det var någon trädgårdsväxt jag ville beställa in och som kanske var beställningsvara från leverantör. Inget svar alls.

Kassapersonalen är charmerande glad och trevlig. Även trädgårdsmästarna ute i sommar- och trädgårdsavdelningen är kunniga och hjälpsamma. Möjligtvis en av dem som tittade upp ur en buske då jag ställde en fråga. Ansiktsuttrycket var irriterat och svaret relativt korthugget. Såg ut som om hon både led av högt blodtryck och pms på samma gång. Men vi kan alla ha en mindre bra dag emellanåt. Dock måste ju mindre kunniga kunder kunna ställa en normal fråga kring en växt och få ett informativt svar. Hon kanske precis hade blivit biten av ett litet bi och försökte hålla tillbaka smärtan inombords, ungefär som man slår stortån mot ett bordsben och bara försöker bita ihop. Vad vet jag.

Jag vill ändå ge butiken de varmaste rekommendationer. Mycket bra på alla sätt och vis.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 09:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon