Har inte haft så mycket med kundtjänster att göra, men när jag ringer till myndigheter, brukar jag be om personens för- och efternamn samt att fråga VAR personen sitter nånstans, det första jag gör, efter att ha presenterat mig själv naturligtvis !
Vanligen "vet" ju den som svarar vem jag är, redan innan de svarar (eftersom man ska knappa in en massa kundnummer o dyl), men på detta sätt är har man uppnått ett slags lika-nivå, redan i början av samtalet och då BRUKAR det gå att lösa de flesta problem.
Man kanske känner sig mera öga-mot-öga, fast i telefon, om båda vet vad den andre heter ?
På tal om Myosotis upplevelse : Vi hade ett rejält strömavbrott för nåt år sen, som varade i flera dar. I brevlådan kom en lapp : "... för mera info, gå in på www.elbolagetsnamn.se ..." ??? QUE ??? HUR ???
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein