Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Kundtjänst på stora företag, Outbildad personal som struntar i kunden!!!
          Christa
          Inlägg 13-06-2011, 08:18
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 894



          Jag blir så trött på alla stora företag som har en kundtjänst där det sitter en massa människor som inte ens är anställda i företaget. De sitter ofta på annan ort och kan svara på standardfrågor.

          Svarar man på svarsmejlet så är det inte samma person som svarar igen och det blir ständiga missförstånd och att skicka frågan vidare till någon som har ansvar och kan svara på frågan verkar omöjligt.

          Det tar massor av tid och ofta får man inte svar på det man frågat om.

          Nu har jag hållit på sedan i början av maj och mejlat till Cellbes eftersom kunderna angett att byxorna jag är intresserad av är alldeles för kosta i benen i jämförelse med vad Cellbes anger och i jämförelse med tidigare år för samma modell.

          Tyvärr är det en modell jag inte hittat någonannanstans annars hade jag gett upp för länge sedan.

          Det är dock inte bara Cellbes som har en så dålig kundtjänst numera.

          Har ni själva råkat ut för kundtjänster som bara rapar upp standardsvar och där man hela tiden får svar av nya personer när man försöker reda ut något?

          Ibland undrar man om företagens marknadsavdelning känner till hur deras kundtjänst skrämmer bort kunderna.
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          gnon49
          Inlägg 13-06-2011, 15:48
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Callcenter är företagens mur mot påstridiga kunder. Om du inte skall beställa något förstås. Då går det fort att komma fram och alla är glada o nöjda. Ett callcenter kan ju ligga på andra sidan jorden. Indien är väl stort på just callcenter.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Christa
          Inlägg 14-06-2011, 05:58
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 894



          CITAT (gnon49 @ 13-06-2011, 16:48) *
          Callcenter är företagens mur mot påstridiga kunder. Om du inte skall beställa något förstås. Då går det fort att komma fram och alla är glada o nöjda. Ett callcenter kan ju ligga på andra sidan jorden. Indien är väl stort på just callcenter.


          I fallet med Cellbes ville jag ju faktiskt beställa men eftersom ett antal kunder skrivit i kommentarerna att de aktuella byxorna var mycket kortare än vad som angivits så ville jag kolla det först.

          Det var ju ingen standardfråga och den första jag pratade med lovade skicka frågan vidare till de ansvariga. Det kom dock aldrig något svar. Ringde en andra gång och kom till en annan person som också lovade skicka frågan vidare. Inget svar då heller.

          Då mejlade jag istället men då kommer bara svar på hur långa byxorna skall vara och det kan jag ju läsa själv på nätet.

           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 21-06-2025, 12:41
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon