Jag tycker nog att det fungerar bra i de flesta fall när man ringer kundtjänsten på olika företag, stora som små. Är man bara artig och presenterar sig så blir man bra bemött fast jag kan bli tokig på Telia, inte för att de är otrevliga eller inte försöker hjälpa men väntetider på bortåt 40 minuter är inte rimligt, tur man har vänthögtalare i telefonen för att sitta och hålla luren så länge är tämligen ansträngande. Har också inträffat att jag suttit i telefonkö till nämnda företag och plötsligt har en röst sagt att öppettiderna är då och då och blivit hänvisad att återkomma senare, hur glad blir man då när man redan väntat i 20 minuter.
I ett annat fall försökte jag ringa till Gevalia, fick prata med en person som knappt kunde svenska. Skrev ett mail istället och tydligen var det samma person som svarsde på det och innehållet var i stort sett obegripligt. Fattar inte hur man kan ha folk som inte behärskar språket på sådana positioner, nu var det inget viktigt jag ville men i alla fall.
|