Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Plantagen kontra Blomsterlandet?
          batski
          Inlägg 13-06-2011, 14:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

Vad säger ni? Vilken av dessa 2 kedjor föredrar ni och varför? Nu vet jag att det kan vara stora skillnader beroende på vilken affär man åker till, men jag undrar generellt sett.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          smuleborg
          Inlägg 13-06-2011, 19:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

Gynnar ingen av dem. Hoppas du hittar alternativ.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          batski
          Inlägg 13-06-2011, 22:35
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (smuleborg @ 13-06-2011, 20:03) *
          Gynnar ingen av dem. Hoppas du hittar alternativ.

Tittade lite på nätet och såg att både Stuvsta Trädgård och Zetas Handelsträdgård ligger ganska nära mig. Åsikter om dessa?

Citera
          octachoron
          Inlägg 14-06-2011, 00:43
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 891
          Medlem nr: 18 990

CITAT (batski @ 13-06-2011, 23:35) *
          Tittade lite på nätet och såg att både Stuvsta Trädgård och Zetas Handelsträdgård ligger ganska nära mig. Åsikter om dessa?

Zetas brukar få bra betyg av besökare. Jag har fått ett ganska bra intryck både av sortimentet och av personalens kunnighet/hjälpsamhet. Det är värt en besök på en vacker dag då man kan sitta i deras fint placerade restaurang och äta dyr mat:-) Dock så tycker jag att det finns handelsträdgårdar med bättre och större sortiment av det som jag finner intressant som rosor, klematis osv. Ett sådant ställe är Trädgår'n i Söderfors vilket inte ligger för långt från Stockholm.

De lokala Plantagen och Blomsterlandet här har definitivt olika prisnivåer. När det gällde vårblommande lökar/knölar som såldes i höstas var Plantagen 50% dyrare än Blomsterlandet. Sedan säljer Plantagen en hel del utomhusväxter som inte är härdiga här vilket gör mig mycket irriterad.

Citera
          batski
          Inlägg 14-06-2011, 10:54
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (octachoron @ 14-06-2011, 01:43) *
          Zetas brukar få bra betyg av besökare. Jag har fått ett ganska bra intryck både av sortimentet och av personalens kunnighet/hjälpsamhet. Det är värt en besök på en vacker dag då man kan sitta i deras fint placerade restaurang och äta dyr mat:-) Dock så tycker jag att det finns handelsträdgårdar med bättre och större sortiment av det som jag finner intressant som rosor, klematis osv. Ett sådant ställe är Trädgår'n i Söderfors vilket inte ligger för långt från Stockholm.

De lokala Plantagen och Blomsterlandet här har definitivt olika prisnivåer. När det gällde vårblommande lökar/knölar som såldes i höstas var Plantagen 50% dyrare än Blomsterlandet. Sedan säljer Plantagen en hel del utomhusväxter som inte är härdiga här vilket gör mig mycket irriterad.

Ja det är störigt att de säljer växter som inte klarar det lokala klimatet thumbdown.gif

Tack för info! smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 09:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon