Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kundtjänst på stora företag, Outbildad personal som struntar i kunden!!!
          Christa
          Inlägg 13-06-2011, 08:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag blir så trött på alla stora företag som har en kundtjänst där det sitter en massa människor som inte ens är anställda i företaget. De sitter ofta på annan ort och kan svara på standardfrågor.

Svarar man på svarsmejlet så är det inte samma person som svarar igen och det blir ständiga missförstånd och att skicka frågan vidare till någon som har ansvar och kan svara på frågan verkar omöjligt.

Det tar massor av tid och ofta får man inte svar på det man frågat om.

Nu har jag hållit på sedan i början av maj och mejlat till Cellbes eftersom kunderna angett att byxorna jag är intresserad av är alldeles för kosta i benen i jämförelse med vad Cellbes anger och i jämförelse med tidigare år för samma modell.

Tyvärr är det en modell jag inte hittat någonannanstans annars hade jag gett upp för länge sedan.

Det är dock inte bara Cellbes som har en så dålig kundtjänst numera.

Har ni själva råkat ut för kundtjänster som bara rapar upp standardsvar och där man hela tiden får svar av nya personer när man försöker reda ut något?

Ibland undrar man om företagens marknadsavdelning känner till hur deras kundtjänst skrämmer bort kunderna.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          omk
          Inlägg 13-06-2011, 22:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Har inte haft så mycket med kundtjänster att göra, men när jag ringer till myndigheter, brukar jag be om personens för- och efternamn samt att fråga VAR personen sitter nånstans, det första jag gör, efter att ha presenterat mig själv naturligtvis !

Vanligen "vet" ju den som svarar vem jag är, redan innan de svarar (eftersom man ska knappa in en massa kundnummer o dyl), men på detta sätt är har man uppnått ett slags lika-nivå, redan i början av samtalet och då BRUKAR det gå att lösa de flesta problem.

Man kanske känner sig mera öga-mot-öga, fast i telefon, om båda vet vad den andre heter ?

På tal om Myosotis upplevelse : Vi hade ett rejält strömavbrott för nåt år sen, som varade i flera dar. I brevlådan kom en lapp : "... för mera info, gå in på www.elbolagetsnamn.se ..." ??? QUE ??? HUR ??? slap.gif

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Myosotis
          Inlägg 14-06-2011, 08:12
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (omk @ 13-06-2011, 23:12) *
          Har inte haft så mycket med kundtjänster att göra, men när jag ringer till myndigheter, brukar jag be om personens för- och efternamn samt att fråga VAR personen sitter nånstans, det första jag gör, efter att ha presenterat mig själv naturligtvis !

Vanligen "vet" ju den som svarar vem jag är, redan innan de svarar (eftersom man ska knappa in en massa kundnummer o dyl), men på detta sätt är har man uppnått ett slags lika-nivå, redan i början av samtalet och då BRUKAR det gå att lösa de flesta problem.

Man kanske känner sig mera öga-mot-öga, fast i telefon, om båda vet vad den andre heter ?

Och jag kan ofta tycka att personen i telefonen får allt skäll för fel som någon annan har gjort, det händer att jag påpekar det, typ "nu tänker jag skälla ut dig men ta det inte personligt, jag vet att det inte är ditt fel, men hälsa gärna din chef vad jag tycker". Har också bett att få tala med någon överordnad att skälla på och det fick jag giggle.gif
          De flesta kundtjänstmänniskor jag har pratat med har varit hjälpsamma och tålmodiga trots att jag ofta inte är speciellt vänlig precis. De gör ju bara sitt jobb.
          Men det här med att be om deras namn är faktiskt en bra idé, för ibland kopplas man fram och tillbaka eller måste ringa igen senare, och då är det alltid någon annan som svarar och man får dra hela historien en gång till. d010.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Christa
          Inlägg 14-06-2011, 14:45
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Myosotis @ 14-06-2011, 09:12) *
          Och jag kan ofta tycka att personen i telefonen får allt skäll för fel som någon annan har gjort, det händer att jag påpekar det, typ "nu tänker jag skälla ut dig men ta det inte personligt, jag vet att det inte är ditt fel, men hälsa gärna din chef vad jag tycker". Har också bett att få tala med någon överordnad att skälla på och det fick jag giggle.gif
          De flesta kundtjänstmänniskor jag har pratat med har varit hjälpsamma och tålmodiga trots att jag ofta inte är speciellt vänlig precis. De gör ju bara sitt jobb.
          Men det här med att be om deras namn är faktiskt en bra idé, för ibland kopplas man fram och tillbaka eller måste ringa igen senare, och då är det alltid någon annan som svarar och man får dra hela historien en gång till. d010.gif

Om de har en kundtjänst på själva företaget så tycker jag också att det ofta funkar bra. Det jag syftar på i första hand är när de anlitar ett callcenter eller vad de nu gör när kundtjänst sitter i en annan stad och inte kan ett dyft om företaget. De har lärt sig svaren på standardfrågor men frågar man något annat drar dom bara till med något och man får fråga igen och då är den någon ny som svarar och inte vet man frågade om från början. En enkel fråga kan ta hur mycket tid som helst.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2025, 13:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon