CITAT (Cacki @ 15-06-2011, 11:31)

Exakt så tänker jag också Stintan!
Dessutom tror jag att det är en fara i att hänga upp sej för mycket vid alla dessa skalor som förekommer. Det blir bara stressande och därmed kontraproduktivt.
Vill man ändå kolla upp hur man ligger till för skojs skull och får ett resultat som ligger alldeles upp åt väggarna så ska man givetvis ta kontakt med läkare innan man ens ger sej på att själv försöka förändra sina värden. Först måste man utreda vad själva grunorsaken för sitt onormala värde beror på.
I all välmening Christa, du skriver så ofta inlägg som handlar om kost och hälsa så man uppfattar det nästan som att du oroar dej ganska mycket för din egen hälsa. Det känns i sin tur lite oroande så om du ville vara snäll och berätta lite mer vad det är som ligger till grund för alla dina funderingar, om det nu inte skulle handla om din egen oro alltså, så skulle i alla fall jag vara tacksam.
Jag har läst en gång till vad du skriver och blir ganska undrande. Klassar du alla som försöker förbättra sin hälsa utan läkemedel som sjukligt oroliga?