Tack för era underskrifter! Debatten om bostadsbristen är så klart jätteviktig, jag har själv varit bostadslös i Göteborg i flera omgångar. Men i Göteborg finns många andra områden som skulle kunna förtätas, tex bortåt Högsbohöjd där jag själv bor. Härifrån är det nära till stan, men bostäder här har inte samma skrytpotential som de med utsikt över älven, vilket man får om man bygger vid Sjöbergen. För mig ser planerna på att bygga bostäder där inte så mycket ut som något man gör för att komma tillrätta med bostadsbristen (även om det så klart skulle få sådana positiva effekter) utan mer som en del av stadens tvångsmässiga vilja att marknadsföra sig och imponera. Det har tex pratats en del om hur det skulle se ut med hus där när man anländer till Göteborg med båt.
Jag menar att Sjöbergen, om det utnyttjas rätt, har minst lika mycket skrytpotential som bostäder med älvutsikt. Jag vill att Göteborgs stad utvecklar verksamheten i vårt område och använder det på fler sätt. Men jag vill också att fler får tillgång till det, att det ska fortsätta att vara en resurs för hela stadsdelarna Majorna och Högsbo som det är i dag och inte bara för några få, boendes i hus.
|