CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-06-2011, 15:09)

Markus inga fler getton här i stan. Jag tycker man skall renovera/rusta upp varje torg. Torget är ju alltid en mötesplats.
Jag förstår inte riktig vilket område du menar med öst. Menar du nordost kanske? Där skulle de behöver ännu flera torg, trevliga torg som olika människor blandar sig.
Vi har bara ett litet oansenligt torg här. Men nog träffar man alltid på folk där man känner. Och även om jag inte känner dom så hälsar jag, speciellt på alla gamla som går där. Dom blir så glada. Och som vi säger, hellre hälsa en gång för mycket än en gång för lite.
Elisabeth
Jo jag menade nordost. Örgryte- Härlanda är kanske inte så illa som Bergsjön och Rannebergen

Problemet med dessa "satelitstäder" är att de planerades för att folk skulle bo där och ha all service på hemmaplan. Men tiden har ju sprungit förbi dom idag. Många torg och centrum är halvdöda eftersom stadsplanerare föredrar externa köpcentra där stora gigantvaruhus kan etablera sig. Då blir det döda centrum i nordöst och överetablering runt Backaplan. Jag tror man kan frigöra mark genom att återanvända mark från annan verksamhet för att bygga nya bostäder utan att knapra sig in i närnaturen.