CITAT (Christa @ 18-06-2011, 18:21)

Det konstiga är i och för sig att ibland går det som ett spjut att springa men för det mesta är det väldigt jobbigt. Då kan det vara intressant med en mätning som kan visa om det sker några förbättringar över tid. Långsamma förbättringar är ju svårare att identifiera och jag behöver känna att det blir bättre för att tycka att det är roligt.
Med största sannolikhet handlar det inte om ett fysiskt motstånd utan ett mentalt. Jag känner exakt likadant vad gäller simning, och då tävlinfssimmade jag som ung så jag kan simma och är fortfarande ganska ok på det. Men jag kan helt enkelt inte använda det som träningsform.....
Vad gäller coopertestet är det ett ytterst förenklat test, somnog egentligen mest är till för att mäta relativa förändringar över tid. Tabeller som beräknarvsyresättning så generellt är av lite eller intet värde! Vill man veta sin lungfunktion får man göra betydligt mer komplicerade tester än så... Jag genomgick faktiskt en sådan analys (var frisk frivillig i en studie) och det är inga enkla undersökninar

. Kräver avancetad specialutrustnung och ca 4h....