CITAT (KRT @ 18-06-2011, 20:44)

Med största sannolikhet handlar det inte om ett fysiskt motstånd utan ett mentalt. Jag känner exakt likadant vad gäller simning, och då tävlinfssimmade jag som ung så jag kan simma och är fortfarande ganska ok på det. Men jag kan helt enkelt inte använda det som träningsform.....
Vad gäller coopertestet är det ett ytterst förenklat test, somnog egentligen mest är till för att mäta relativa förändringar över tid. Tabeller som beräknarvsyresättning så generellt är av lite eller intet värde! Vill man veta sin lungfunktion får man göra betydligt mer komplicerade tester än så... Jag genomgick faktiskt en sådan analys (var frisk frivillig i en studie) och det är inga enkla undersökninar

. Kräver avancetad specialutrustnung och ca 4h....
Fick du andas i en Douglassäck och springa på ett band?
Det knepiga med konditionstester är att hur man än testar så borde det ju påverka resultatet om de väljer cykeltest eller löptest eller något annat om det nu finns.
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2011, 20:37)

Jo men det är ju inte riktigt jämförbart. Det finns ju en massa annat som kan påverka när man blir äldre.
Fast när du uttryckte dig så här: "Det kan inte vara så att alla motionsformer inte passar alla? Jag fixar inte alls att springa men däremot cykla går jättebra." så tolkade jag inte det som att du inte fixade att springa för att du hade något fysiskt hinder som inte gick att få bättre.