Jag kände en hanhund som blev långhårig efter kastrationen, är det vanligt? Han var Vaktel/BC har jag för mig.
CITAT (merlin68 @ 19-06-2011, 00:09)

Han är Rhodesian Ridgeback, Boxer, BC-mix.
Den vill jag se bilder på! Eller har jag glömt att du har visat honom någonstans tidigare?
Det här med skvallerträning tycker jag är helt fascinerande så nu måste jag kapa tråden lite. Min daghund, en femårig amstafftik, är jättelydig men kan vara dominant/aggressiv mot andra hundar, framförallt tikar. Hon älskar valpar, men vuxna hundar
ska tryckas ner. Jag
kan ju kalla in henne även när hon och den andra hunden redan har börjat morra på varandra (hände en gång av misstag), men det är inget jag vågar lita på. Så varje backkrön eller kurva är egentligen lite nervös, bäst hon är bakom mig tänker jag fast det aldrig någonsin kommer nån (bor mitt i skogen). Hon springer aldrig långt ifrån mig utan är alltid precis framför, bredvid eller bakom mig då hon inte är intresserad av vilt. Skulle det funka att lära henne skvallra? Alltså skulle hon hellre skvallra om en mötande hund än gå fram till den och hota den? Jag känner nog ingen med hund som kan hjälpa mig med eventuell träning utan då skulle jag få lära henne på egen hand, vet inte hur intresserad hennes husse är, han har nog inte tid. Och då skulle det inte bli så många tillfällen när man möter människa eller hund eller ens vildsvin. Är det ens lönt? Kan du berätta mer om hur det går till?