CITAT (Aqvakul @ 21-06-2011, 12:11)

Tveklöst Las Palmas - bästa stranden, häftigaste strandpromenaden, bästa restaurangerna, genuina barer, shopping i alla prislägen, genuin storstadskänsla.. inte riktigt lika solsäkert som södra Gran Canaria, men lika bra klimat eller bättre än allt annat på öarna.
Trevligt medelklasshotell med superläge nära stranden (svensk hotelldirektör) och underbar frukostmatsal med härlig utsikt, dock ej rum med havsutsikt: Concorde (VING)
Ett elegangtare alternativ är Reina Isabel, där man kan betala till för havsutsikt (VING).
Guiderna på resmålet är två garvade damer som är gifta med kanarier och har bott sitt vuxna liv på resmålet. De erbjuder all den service du kan önska...
Håller utan tvekan med, Las Palmas är en underbar, väldigt kanarisk liten storstad. Stranden nästan en mil lång. Maten, shopping, ja allt är underbart och inte allt för turistiskt.
Ett ställe jag ofta och gärna återvänder till, har till och med funderat på skaffa en bostad i Las Palmas när jag om ett par år blir pensionär.
Och ja, jag har också träffat på reseledarna i mogen ålder, fantastiskt duktiga och trevliga.
Gita