Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kaktusar (frön)
          Silli
          Inlägg 13-06-2011, 14:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 54 285

Hej!
          Någon som vet vart man kan köpa frön till kaktusar som blir relativt stora när de är färdig växta? (mellan 50cm och 100cm.)
          Eller tips på kaktusstroter i allmänhet som är stora vore kul w00t.gif

Tack för svar coolgleam.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Silli
          Inlägg 25-06-2011, 09:49
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 54 285

Om man ser det så här;
          Visst om en kaktus blir typ 5 meter hög, men jag kommer troligtvis inte leva lika länge som den och den kommer inte hinna bli så hög. Annars får man väl helt enkelt acceptera att den är enorm och kanske göra sig av med den på ett eller annat sätt.
          Dessutom tror jag inte att kaktusarna blir lika höga i mitt fönster som på sin normala växtplats eller i växthus.. Hihi smile.gif

En liten lista som jag tycker verkar intressant:

Echinocereus leucacanthus (Wilcoxia albiflora)

Vet egentligen inte så mycket om den, men jag tycker att den är vacker! smile.gif

Seti-echinopsis mirabilis

Tror inte den blir så hög, men det verkar som en intressant växt, och blomman blommar på kvällarna! (om man är lite skicklig... hehe)

Echinocereus milleri

Är frost-tålig! Så den kan man ju nästan ha på balkongen året om.. Nä, men långt in på hösten iaf smile.gif

Sen har jag inte kommit mycket längre, finns vissa sorter som verkar fina, men stora. Verkar vara brist på kaktusar som är 1m. Eller iaf är dom svåra att hitta inom Sverige smile.gif

Dessutom vore det inte så pjåkigt att experimentera lite! Typ köpa hem ett X antal olika frö-sorter, plantera dem och se vad som händer. Då blir det väl också en liten överraskning vad som kommer att ploppa upp i jorden. smile.gif

Förresten, är det någon som vet vad SuccSeed har för fraktkostnad? smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 02:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon